כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

האקרים הרסו את מפעל חייו של הסופר יאיר וינשטוק

פריצה זדונית למחשבו של הסופר החרדי הנודע, גרמה למחיקת אלפי קבצים ותיקיות, ובין השאר ספר חדש שעמד לצאת לאור

וינשטוק. צילום: בועז בן ארי, כל הזמן
וינשטוק. צילום: בועז בן ארי, כל הזמן

האקרים השתלטו על המחשב של הסופר החרדי הפופולרי יאיר וינשטוק וגרמו לו נזק עצום. כל הקבצים במחשב שלו נמחקו, וביניהם ספר כמעט מוכן שאמור לצאת בקרוב.

הסופר יאיר וינשטוק משחזר את האירוע המצער בשיחה עם בחדרי חרדים: "אני מקבל מידי יום עשרות מיילים ותמיד אני נזהר ונשמר שלא לפתוח כל מייל, רק מה שאני מכיר. אך בתקופה האחרונה פחות נזהרתי, מאחר והיה לי שטף של מיילים. לפני כמה ימים קיבלתי שלושה מיילים אנונימיים זהים. פתחתי את הקובץ מאחד המיילים, זה היה זהה לאלו שאני בדרך כלל מקבל מכתבי העיתון זמן, ומכיוון שזה היום שבדרך כלל אני מקבל בו מהכתבים הודעות מייל, לא הססתי לרגע ופתחתי את הקובץ".

וינשטוק ממשיך ומספר: "לפתע אני רואה שהקובץ האנונימי מכיל בתוכו את כל התיקיות והקבצים שלי, ואמש בצהריים אני מתיישב על המחשב ואני מגלה לפתע שכל התיקיות שבמחשב נמחקות בזה אחר זה, מייד יצרתי קשר עם טכנאי מחשבים, וסיפרתי לו על הנעשה במחשב. הוא הורה לי לכבות את המחשב במיידי, ואכן עשיתי כך. לאחר מספר שעות הטכנאי ביקש שאדליק שוב את המחשב, עשיתי כך וגיליתי שכל הקבצים והתיקיות נמחקו בעקבות המייל האנונימי.

וינשטוק נסער ומשחזר: "הייתי בשוק והלם מוחלט. פניתי מיידי לטכנאי המחשבים של עיתון זמן שלקח את המחשב לתיקון. אני מקווה שיצליח לשחזר את כל התוכן שנמחק. מבדיקת טכנאי המחשבים עולה כי מדובר בהאקרים שאפילו ה-f.b.i. לא מצליח לעלות על עקבותיהם.

לדבריו, "בין הקבצים שנמחקו נמחק ספר כמעט מוכן שאמור לצאת בקרוב. זה ממש כואב, עבדתי עליו המון זמן. היה במחשב מאות תיקיות ועשרות אלפי קבצים. יש שם אף מכתבים ותמונות עתיקות, כל מפעל חיי נמצא שם. סיפרתי למשפחה שלי והם גם קיבלו את זה בהלם.

נראה לך שרצו להתנכל אליך אישית?

"לא נראה לי, המייל נראה מהאקרים מחו"ל. בשעות הקרובות אפנה למחלקת הסייבר במשטרה. חשוב להרתיע את הציבור שיזהרו, ושלא יעברו את עוגמת הנפש שאני עברתי".
יאיר וינשטוק האקרים ספר פריצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד