כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מטה המאבק על "בית ספר המריבה": "עיריית בני ברק מבצעת טיהור אידיאולוגי"

כמה עשרות מפגינים הגיעו לשערי "בית ספר המריבה" - בית הספר הדתי בבני ברק אותו רוצה העירייה לפנות, ומחו על התנהלות ראש העיר: "עיריית בני ברק מבקש לבצע טיהור אידיאולוגי בעיר"

אורן חזן מפגין (צילום ארכיון:  תומר נאוברג, פלאש 90)
אורן חזן מפגין (צילום ארכיון: תומר נאוברג, פלאש 90)

בהפגנה שנערכה היום (חמישי) ברחבת "אולפנת צביה" בבני ברק, בהשתתפות עשרות בנות האולפנה, ח"כים, ראשי מטה המאבק והורי התלמידות, מחו המפגינים על המתווה הצפוי בו רוצים להעבירן למקום אחר ודרשו מהעירייה להעביר את בנות הציבור החרדי למבנה ריק שעומד במרחק של 150 מטר מהמקום. הן טענו כי זהו מצב אבסורדי בו הן שבויות בידי ראש העיר.

בנות האולפנה התבצרו בבית הספר וקשרו עצמן באזיקונים לגדרות מתוך כוונה להעביר מסר ברור לראשי העיר שלא ניתן לפנות אותן מהמבנה.

לדברי ראשי מטה המאבק, "עיריית בני ברק מבקש לבצע טיהור אידיאולוגי בעיר ולזרוק ממנה את אנשי הציונות הדתית. אנו אזרחים שווי זכויות הזכאים לתנאים נאותים עבור תלמידי העיר וזאת על פי החוק. מתווה הפשרה שהושג הינו פרי עמל של מאמצי המטה. מאבק על מוסדות החינוך הציוני דתי בעיר החל ברצון העירייה לסגור את האולפנה על סורג ובריח וכרגע הושג מתווה זמני".

לדברי ראשי המטה: "ישנו מבנה שעומד ריק במרכז העיר בו ניתן לקלוט את 160 בנות המגזר החרדי הצריכות מקום לימוד. צר לנו להיווכח כי ראשי העיר לא שמים נגד עיניהם את טובת החינוך של כלל תלמידי העיר אלא מעוניינים לבצע מחטף על גבו של משרד החינוך".
במטה הבטיחו כי המאבק ימשך עד להסדרת הנושא בצורה הנאותה וכי "צפויות עוד הפתעות רבות".
בית ספר המריבה הפגנה אורן חזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד