כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרבנות לא מכירה בגיורה של איוונקה טראמפ, בתו של דולנד טראמפ

על פי דיווח באתר ynet, הרבנות הראשית בישראל לא מכירה בגיוריו של יחזקאל לוקשטיין, רב בניו יורק. המשמעות: בתו של דונלד טראמפ, איוונקה, אינם קבילים בישראל

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ

בית הדין הרבני קבע כי גיוריו של יחזקאל לוקשטיין, רב מוכר בניו יורק, לא יוכרו על ידי הרבנות הראשית לישראל. כך דיווח הערב (חמישי) העיתונאי קובי נחשוני באתר ynet. משמעות ההחלטה, בין היתר, היא שאיוונקה טראמפ, בתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, שנשואה ליהודי בשם ג'ארד קושנר, לא תוכר כיהודייה בישראל.

על פי הדיווח, לפני מספר חודשים, כשאישה בשם ק' ניגשה לבירור יהדות בבית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה, לקראת נישואין ברבנות, טענה ק', שאיננה מזרע ישראל, כי התגיירה כהלכה בבית דין אורתודוקסי בניו יורק.

אלא שבית הדין דחה את בקשתה של בנימוק כי אינו מכיר בגיורי הרב לוקשטיין ובהצהרותיו לגבי מעמדו האישי של אדם. על פי הדיווח, הדיין, הרב אריאל ינאי, כתב: "לא מצאנו את הרב הנ"ל כמי שמוכר על ידי הרבנות הראשית לערוך גיורים. יהיה עליה (ק') לעבור את הליך הגיור כאן בארץ, בפני בית הדין המיוחד לענייני גיור".

כידוע, איוונקה טראמפ מעידה על עצמה כיהודייה לכל דבר - כשומרת שבת וכשרות. כאמור, משמעות החלטת בית הדין היא כי היא וילדיה לא יוכרו בישראל כיהודים.
איוונקה טראמפ דונלד טראמפ גיור בית הדין הרבני יחזקאל לוקשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד