י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דרמה באירופה • בריטניה הכריעה: עוזבים את האיחוד האירופי

בניגוד לסקרים ולתחזיות החליטו תושבי הממלכה המאוחדת כי אנגליה תעזוב את האיחוד האירופי, במה שיכול להיות קצו של הפרויקט האירופי ששינה את פני העולם המערבי • בתום מאבק צמוד נראה כי נרשם יתרון ברור למחנה האקזיט

לונדון, צילום: גילי יערי, פלאש90
לונדון, צילום: גילי יערי, פלאש90

בריטניה הגיעה הלילה (ו') להכרעה: לאחר שתושבי הממלכה המאוחדת יצאו למשאל עם על הישארות באיחוד האירופי או יציאה ממנו, נראה כי ההחלטה ההיסטורית נפלה - בריטניה תעזוב את האיחוד האירופי ובכך תחיש את סופו.

רוב הקולות של התושבים שיצאו להצביע אתמול כבר נספרו במהלך הלילה. התחזיות והסקרים שגו מסתבר, ונראה כי ישנו יתרון למחנה התומך בעזיבת האיחוד. לאורך הספירה האחוזים היו צמודים מאוד, אולם לאחר הספירה מסתמן כי 52% הצביעו בעד עזיבת האיחוד לעומת 48% שהעדיפו להישאר.

קולות הבוחרים נספרו ידנית. בכל אחד מ-382 אזורי הספירה ספרו את הפתקים סקלפיות והוכרז על התוצאה ושיעור ההצבעה באזורם. במהלך הלילה יסודרו התוצאות המקומיות לכדי 12 אזורים טרם תוכרז התוצאה הארצית.

גם בהתפלגות הדעות על פי מפתח האומות שמרכיבות את בריטניה, קשה היה להצביע על מגמה אחידה. בסקוטלנד ישנו יתרון למחנה שחפץ להישאר באיחוד. באנגליה ובוויילס התוצאות צמודות עם יתרון קל לעזיבת האיחוד. בצפון אירלנד גם כן תוצאות דומות מאוד בין המחנות, לטובת המשך חברות באיחוד.

אחוז ההצבעה לאחר ספירת כמעט מחצית מהאזורים עומד על 71%.
בריטניה האיחוד האירופי ברקזיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד