י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רכשתם רהיט מעץ? • כך תשמרו עליו • טיפים

איך תשמרו ותטפחו את פריטי הריהוט העשויים עץ? • אילן זהבי, מעצב הבית בגלריית זהבי, מעניק טיפים • היכן להעמיד, למה לשים לב, איזו לכה למרוח, ועם מה עדיף לנקות

רכשתם רהיט  מעץ? • כך תשמרו עליו • טיפים



גלריית זהבי החלה את דרכה לפני כ-4 עשורים, ומאז ועד היום היא מתמחה בעיצוב ובהתאמה אישית של רהיטים לכל חלקי הבית, ובעיקר בייצור פריטי ריהוט העשויים עץ.

הגלריה עושה שימוש בחומרי הגלם המשובחים ביותר, אשר מהם מייצרת את פריטי הריהוט השונים.

כדי לסייע לכן, עקרות הבית היותר 'פדנטיות', לשמור היטב על רהיטי העץ שבבית, פניתי אל אילן זהבי, מעצב הבית בגלרייה וביקשתי: 'תן טיפים'.

בפתח דבריו מדגיש זהבי: "בגלל שהעץ הוא חומר נושם ופעיל, המשנה את צורתו ועמידותו בתנאים שאינם מתאימים לו, צריך באמת לנהוג בו משנה זהירות".

והוא גם מונה את עצותיו:

1. מומלץ שלא להעמיד את הפריט באזור שיש בו הרבה שמש. השמש גורמת לעץ להתרחב או להתכווץ פעולה שיכולה לגרום להופעת סדקים בעץ.

2. לכה אקרילית - בעת קניית פריט עץ, יש לשים לב כי הוא נצבע בלכה אקרילית, האוטמת את העץ ומקנה לו עמידות בפני נזקי השמש ובנוסף מונעת מהעץ לאבד את צורתו וצבעו המקורי.

3. מריחת וקס עץ - אחת לחצי שנה מומלץ למרוח את העץ בחומר מיוחד הנקרא "וקס עץ" – בדיוק כמו שעושים לרכב. החומר ממלא את החריצים שנוצרו עם הזמן, מכסה את "המכות" ומעניק לחות לעץ.

4. נקיון - עדיף לא להשתמש בחומרי ניקוי המכילים חומרים חזקים, כדי שהעץ לא ייפגע. מומלץ לקחת סמרטוט לח ובעזרתו לנקות בעדינות את הפריט.

גלריית זהבי,רחוב ההגנה 26 א.ת. חדש ראשון לציון, 03-9526278, www.zehavihome.com

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד