ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

עיצוב שולחן • איך עושים את זה? • טיפים

החלק המאתגר ביותר בפרוייקט האירוח הוא עיצוב ועריכת השולחן • עלמה יעקובי שלף מגישה טיפים פשוטים • כך תשלבי כלי הגשה בשולחן האירוח ותהפכי אותו למעוצב ונוח

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



רבות מאתנו אוהבות את מלאכת האירוח, אבל לא תמיד אנחנו יודעות איך לערוך שולחן. למען האמת, החלק המאתגר ביותר בפרוייקט האירוח הוא עיצוב ועריכת השולחן, כך שגם ייראה מדהים וגם יהיה נגיש ונוח לכל היושבים בו.

אז איך עושים זאת?

1. כשמארחים באמצעות שולחן מזנון (בופה), כלי ההגשה מקבלים תשומת לב רבה יותר היות והם מונחים בשולחן משלהם ונבחנים מחדש בכל פעם על ידי האורחים. (לא רק בגלל האוכל המוגש בהם).

2. במידה והחלטתם לארח בשיטה המקובלת, "הגשה" לשולחן, מומלץ שלא ליצור עומס רב של כלי הגשה ולבחור את הכלים המתאימים לסוג המזון המוגש: קערות עמוקות לתוספות, מגשים לבשר ו/או דגים, קעריות למתבלים, קערות בינוניות לסלטים וכיו"ב.

3. כדאי לשחק עם הגבהים של כלי ההגשה כדי ליצור עניין בשולחן: קערות מוגבהות ומגשים שטוחים בדרך כלל נותנים "אור" בשולחן ולא יוצרים תחושה של עומס.

4. כפות ההגשה הן "הדובדבן" המסיים את מערך ההגשה. כדאי לשים לב שכפות ההגשה יתאימו לסוג המאכל המוגש: תוספות עם כפות הגשה עמוקות, מגשים עם כפות הגשה צרות וכפות הגשה ארוכות לקערות עמוקות עם סלטים.

5. לגבי מרכז השולחן: פרחים, פמוטים ומעמד למפיות רצוי שיתאימו לגוון של כלי האוכל וכלי ההגשה - אפשר שיהיו באותו הצבע ליצרית מראה קלאסי ונקי או שיהיו בצבע מנוגד ליצירת מראה דרמטי.

6. מומלץ להשתמש במפיות בד התואמות את צבע מפת השולחן על מנת שהמראה יהיה נעים והרמוני.

עלמה יעקובי שלף, מעצבת כלי ההגשה והאירוח של 'שלף כלים'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד