כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המאבק הבא? חוק חילול שבת חדש יוצא לדרך

ארבעה חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה יזמו הצעת חוק חדשה שתאפשר חילולי שבת; הבוקר הם מסבירים מדוע הם חושבים שלמרות הקואליציה - היא תעבור

השבת בסכנה?
השבת בסכנה?

המאבק החרדים הבא בכנסת? ארבעה חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה מבטיחים להיאבק על שינוי הסטטוס–קוו, ומקדמים הצעת חוק שתגביר את התחבורה הציבורית בשבת, ואת פתיחת בתי עסק בשבת.

על פי הפרסום הבוקר ב'ידיעות אחרונות', חבר הכנסת שמקדמים את החוק הם רחל עזריה (כולנו), אלעזר שטרן (יש עתיד), מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) ומיקי זוהר (הליכוד). הצעת החוק תונח בכנסת בשבוע הבא. בהצעת החוק מבקשים המגישים לאשר תחבורה ציבורית בשבת ולתת אישור להפעלת חנויות בשבת, ובמקומן לסגור את מרכזי הקניות הגדולים בשבת.

ח"כ רחל עזריה אמרה ל'ידיעות אחרונות' - "רוב הישראלים מסוגלים ללכת לבית כנסת ואז לנסוע לים. אני, כדתייה, נלחמת שלא יסגרו עסקים בשבת, כי השבת לא ניתנה לנו כדי שנריב".

לדברי ח"כ טרכטנברג: "קבענו בחוק שרשות מקומית תהיה רשאית להפעיל בשבת הסעות ציבוריות בתחומיה בכלי רכב קטנים מאוטובוסים וכאלה שלא גורמים רעש וזיהום אוויר, כמו רכבים חשמליים והיברידיים. כמו כן, תהיה תחבורה בליל שבת למרכזי בילוי ותתאפשר תחבורה ציבורית בין־עירונית בין ריכוזי אוכלוסייה ובין אתרי תרבות, פנאי ובילוי מרכזיים. התשלום ייעשה רק בכרטיס מגנטי. אנחנו חושבים שבסוף זה ילך לכיוון של תחבורה ציבורית על פי דרישה. כמובן שהתחבורה הציבורית לא תעבור באזורים דתיים וחרדיים".

ח"כ מיקי זוהר אמר: "המכשול שאני צופה הוא המפלגות החרדיות, שעלולות להתנגד או אפילו להטיל וטו, ואז החוק לא יראה אור יום. החרדים הם מרכיב מרכזי בקואליציה, וראש הממשלה לא ילך נגדם. כמי שהיה אחראי בקבוצה לנושא התחבורה, אני יכול לומר שהפתרון שהבאנו מעולה: גם תתאפשר תחבורה בשבת עם אפס פגיעה הלכתית, כי הנהג לא יהיה יהודי והתשלום יהיה מראש או בכרטיס מגנטי – וגם לא ייסעו בריכוזי אוכלוסייה חרדית".

לדברי ח"כ שטרן: "אני מקווה שהחרדים לא יטרפדו את זה. לתמוך הם לא יכולים, אבל הם יכולים לשמור על שתיקה. אצל החרדים יש דרכים לקבל החלטות. לדעתי, הכל נמצא בידיים של נציגי הציונות הדתית, שאצלם יש אפס התקדמות בנושא הזה. הרי הם היו חייבים להיות כאן איתנו בחדר, והם לא. לצערי הרב, הציונות הדתית ונציגיהם בבית היהודי לא עוסקים בשבת."

ח"כ טרכטנברג מפתיע - "קיימתי שיחה מאוד מעניינת עם אישיות פוליטית חרדית בכירה. השאלות הכי נוקבות שלו היו בנושא התחבורה. בסוף התגובה שלו הייתה, 'אנחנו לא נתמוך, אבל'. את ההמשך הוא בעצם השאיר פתוח. הוא לא אמר שהם יתנגדו, וזה חשוב. כולנו יודעים שאין פיגורה חרדית אשכנזית שיכולה להתיר נסיעה בשבת, אבל הם יכולים לא לטרפד".
חוק שבת תחצ בשבת מרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד