י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

משבר בקואליציה: דרעי זועם על כחלון בגלל הפרת סיכומים

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': על פי סיכום שהשיגו שרי האוצר והפנים, הייתה הממשלה צריכה לדון בראשון הקרוב על הקמת ועדה לבחינת חיובי הארנונה, אלא שכחלון התנגד ברגע האחרון - וגרם לפיצוץ עם דרעי • הסיפור המלא

כחלון ודרעי. צילום: פלאש 90
כחלון ודרעי. צילום: פלאש 90

חשיפת בחדרי חרדים: משבר חריף בין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לשר האוצר משה כחלון, זאת לאחר שכחלון הפר ביום רביעי בערב סיכומים מוקדמים עם דרעי בנושא הארנונה, והודיע כי הם לא מקובלים עליו.

לבחדרי חרדים נודע, כי המשבר הוא בנושא קביעת מנגנון הגביה של תשלומי הארנונה, השר דרעי דורש שיהיו קרטריונים קבועים בין כל הערים ברחבי הארץ, כאשר כיום בחלק מהערים הגביה היא לפי שטח הדירה נטו ובחלק מהמקומות הגביה היא ברוטו.

דרעי הגיע להסכמות עם כחלון על הקמת ועדה משותפת בין משרדי האוצר והפנים שתדון בנושא ותגיש את ההמלצות. סוכם כי אישור הקמת הועדה יבוא לממשלה ביום ראשון הקרוב והיא תצא לדרך.

המשבר פרץ כאשר השר כחלון הודיע ביום רביעי - רגע לפני סגירת סדר היום של ישיבת הממשלה הקרובה - כי הוא מתנגד לסיכום להקמת הועדה ואישורה בממשלה, זאת לאחר שהתברר לו כי מי שיעמוד בראש הועדה יהיה נציג מטעם משרד הפנים של דרעי.

אמש, המשבר יצא כבר מחוץ לשיחות הסגורות. כאשר בחופת בן סגן השר יצחק כהן נצפה השר דרעי זועם בקול רם על בכיר מאוד בלשכת שר האוצר כחלון. דרעי הביע את זעמו על הפרת הסיכום והודיע כי לא יעבור על כך בשתיקה.
אריה דרעי משה כחלון ארנונה ועדה עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד