י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הטלטלה נמשכת: יותר מ-2 טריליון דולר נמחקו

אירופה מגיבה לתוצאות משאל העם הבריטי על הפרישה מהאיחוד האירופי, הילארי קלינטון פותחת פער על טראמפ ושאר אירועי השבת

הטלטלה נמשכת: יותר מ-2 טריליון דולר נמחקו

משטרת בלגיה עצרה הלילה שני בני אדם במהלך פעילות נגד טרור. כך מסרה התביעה במדינה. דיווחים בתקשורת המקומית קשרו בין המעצרים לבין מתקפה מתוכננת במהלך טורניר יורו 2016. עם זאת, הרשויות בבלגיה מסרו כי "מוקדם מדי לדבר על מתקפת טרור".

נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל באיסטנבול. הפגישה התקיימה בצל הדיווחים כי ישראל וטורקיה יכריזו על הסכם פיוס בשבוע הקרוב, לאחר הפשיטה על אוניית המרמרה ב-2010 שהובילה למשבר ביחסים בין המדינות. על פי הדיווחים, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ביום רביעי הקרוב כדי לאשר את הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה.

בעקבות החלטת בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי נמחקו משווקי ההון בעולם 2.1 טריליון דולר. המשקיעים ברחבי העולם מיהרו להשקיע בזהב, ין ומניות בלו צ'יפ. ה"ברקסיט" גרם לירידות שערים של שמונה אחוזים בבורסות בפריז ובטוקיו, קרוב לשבעה אחוזים בפרנקפורט ויותר משלושה אחוזים בלונדון ובניו יורק.

בצהרי שבת הסתיימה פגישת הדיפולומטים הבכירים בברלין משש המדינות שייסדו את האיחוד האירופי - גרמניה, צרפת, איטליה, בלגיה, הולנד ולוקסמבורג. יותר ממיליון איש חתמו על עצומה באתר הפרלמנט הבריטי המבקשת לקיים משאל עם חוזר בנושא הישארות המדינה באיחוד האירופי. לפרלמנט יש עד מחר להגיב לבקשה.

שר החוץ הצרפתי, ז'אן מארק איירו, מסר שעל בריטניה להוציא לפועל את סעיף 50 - הדן ביציאת מדינה חברה מן האיחוד - באופן מיידי על מנת למנוע את הימשכות אי הוודאות בשווקים ובעולם. "זה לא מכבד את בריטניה לשחק בחתול ועכבר עם אירופה. זה עניין של כבוד", הוסיף. שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר שטיינמאייר, מסר כי "אסור בזמנים כאלו להיכנס לפאניקה". הוא הוסיף כי המדינות המייסדות "לא ייתנו לאף אחד לקחת מאיתנו את הפרויקט האירופי".

האיחוד האירופי מינה את נציגו למשא ומתן עם בריטניה על העזיבה, לאחר תוצאות משאל העם שהתקיים שלשום בממלכה. הנציג שמונה, ויעמוד בראש "כוח משימה לברקזיט", הוא דידייה סוב, דיפלומט בלגי בן 50, ששימש בעבר מנהל משרדי התחבורה, התקשורת והאנרגיה של מועצת האיחוד האירופי.

מפלגת הימין הלאומני בסלובקיה, מפלגת העם הסלובקית, הודיעה כי היא פתחה בעצומה לקיום משאל עם במדינה על המשך חברותה באיחוד האירופי. על פי החוק הסלובקי, לעצומה דרושה 350 אלף חתימות על מנת לקיים את המשאל, שתוצאותיו מחייבות משפטית את המדינה.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר במסיבת עיתונאים לאחר פגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון: "ליציאת בריטניה מן האיחוד האירופי תהיה השפעה על מקומה באו"ם, אך באופן מעשי, היציאה מהווה שאלה לכל העולם. מה יקרה?".

נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, אמר כי האיחוד האירופי אינו רוצה לקבל את טורקיה אל שורותיו בשל "איסלמופוביה". בנושא יציאת בריטניה מן האיחוד, ארדואן ציין כי "מדינות נוספות ייצאו מן האיחוד אם הוא ימשיך במסלולו הנוכחי. זה בלתי נמנע".

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור ויו"ר האופוזיציה בבריטניה, אמר כי הוא יתנגד לכל ניסיון להדיחו מהתפקיד בעקבות תוצאות משאל העם במדינה. בנאומו הראשון מאז פרסום התוצאות והתפטרותו של ראש הממשלה דיוויד קמרון אמר קורבין כי הוא "לא הולך לשום מקום".

לפחות 47 בני אדם, בהם 31 אזרחים, נהרגו בהפצצות במזרח סוריה. כך דיווח מרכז המעקב אחר זכויות אדם בסוריה. האזרחים נהרגו ב-3 תקיפות על כפר שנשלט בידי דאעש במחוז דיר א-זור. לא ברור אם מדובר בתקיפות של חיל האוויר הרוסי או של צבא אסד.

לפחות 20 בני אדם נהרגו בשיטפונות הקשים ביותר בווירג'יניה המערבית במאה השנים האחרונות. נחלים ונהרות עלו על גדותיהם, מאות תושבים חולצו מבתיהם המוצפים ו-66 אלף איש נותרו ללא חשמל.

שני בני אדם נהרגו וכמה נפצעו בתקרית ירי מחוץ לסטודיו לריקוד בעיר פורט וורת' שבטקסס. כך נמסר מהמשטרה המקומית. הרקע למעשה אינו ברור.

אם בטקסס שבארצות הברית רצחה את שתי בנותיה ביריות לפני שנורתה למוות על ידי שוטרים בביתה שבאזור יוסטון. כך נמסר מהמשטרה המקומית, שהוסיפה שמניע האם למעשה נמצא תחת חקירה.

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מגדילה שוב את הפער מיריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. כך לפי סקר של רויטרס שנערך בין 20 ל-24 ביוני. בסקר קיבלה קלינטון 46.6% מהקולות, לעומת 33.3% לטראמפ. 20.1% מהנשאלים אמרו שאינם תומכים באף אחד מהמועמדים. טראמפ הקטין מעט את הפער בסקרים בימים שאחרי הטבח באורלנדו. ההפרש כעת, 13.3%, כמעט זהה לפער שהיה בין השניים לפני הטבח.

ילדה בת 4 נהרגה כשככל הנראה ירתה בעצמה בפילדלפיה שבארצות הברית. כך נמסר מהמשטרה המקומית, אשר בודקת כיצד השיגה הילדה גישה לנשק. על פי חקירה ראשונית, הילדה לחצה בעצמה על ההדק.

בארץ
במהלך השבת התקבל דיווח על איתור פגז באתר בניה בקדימה. חבלני משטרה שהגיעו למקום איתרו שני פגזים נוספים. מבדיקה עולה כי מדובר בפגזים 150 מ"מ נפיצים תוצרת גרמניה שהיו בשימוש התורכים. אתר הבניה נסגר עד קבלת הנחיות חדשות. הפגזים נלקחו להשמדה.

פורעים ערבים עקרו וגנבו ביום שישי את המזוזה הגדולה בכניסה לאולם הבריתות במערת המכפלה.

בליל שבת בשעה 20:27 ילדה ככל הנראה נעקצה ע"י עקרב צהוב והובאה לחבירה עם צוותי מד"א בצומת שוקת. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה ילדה כבת 4.5 במצב בינוני בהכרה.

בליל שבת בשעה 20:26 טבעו מספר צעירים בחוף תאיו בבת ים. צוותי מד"א חברו לסירת השיטור הימי בנמל יפו. מדובר בסה"כ 5 טובעים במצב קל (2 בחוף תאיו ו-3 בנמל יפו) שטופלו ע"י צוותי מד"א ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.

בליל שבת בשעה 20:30 טבעו שניים בחוף אולגה בחדרה. גבר כבן 40 מותו נקבע בשטח וגבר כבן 30 פונה לבית החולים הלל יפה בעיר תוך כדי פעולות החייאה.

בבוקר שבת בשעה 06:54 אירעה טביעה בחוף קרית ים סמוך לבית הספר לגלישה. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים רמב"ם תייר כבן 55 תוך כדי פעולות החייאה.

בצהרי שבת בשעה 15:02 נפל ילד מגובה בכפר במועצה האזורית מטה יהודה. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הדסה עין ערם ילד כבן 4 במצב קשה עם חבלת ראש לאחר שנפל מגובה של 2 קומות.

בבוקר שבת במטע תפוחים במג'דל שמס בצפון רמת הגולן, חקלאי בן 61 התהפך עם טרקטור במהלך חריש. רופא מאחת המרפאות הפרטיות באזור קבע את מותו במקום. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות התאונה בשיתוף חוקרי תאונות עבודה של משרד הכלכלה והתעשיה.

בצהרי שבת תאונה קשה בכביש פנימי בכפר מג'דל כרום בין רכב פרטי לטרקטורון. נהג הטרקטורון בן 23 נפצע אנוש ופונה לבית החולים נהריה שם נקבע מותו. שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום ובוחן התנועה פתח בחקירת נסיבות התאונה.

צוותי כיבוי מחדרה פעלו בצהרי שבת במתכונת גיוס כללי בתחנה הראשית זאת בעקבות גל שריפות בגזרה המזרחית - איזור ואדי ערה. לוחמי האש פעלו בשישה אירועי שדה ויער בסיוע הדדי מתחנות ממחוז חוף, תל אביב, נתניה וכוחות מתנדבים. שני אירועים גדולים היו באיזור חריש לכיוון דרום שם פעלו תשעה צוותים ומטוסי כיבוי ובמייסר פעלו 11 צוותים וזוג מטוסי כיבוי. הושגה שליטה בשריפות.
טלטלה בריטניה איחוד אירופי קלינטון טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד