י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ביטן חולל סערה: "ראשי המוסד הופכים שמאלנים"

ח"כ דוד ביטן התבטא בחריפות על התופעה בה בכירים במערכת הביטחון משנים את דעותיהם, וספג מתקפה מהשמאל

ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סערה בעקבות דבריו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, בו התייחס להשפעה של שירות במוסד ובשב"כ על דעותיהם הפוליטיות של העומדים בראש הארגונים, ואמר כי "לאורך השנים ראשי שב"כ וראשי מוסד הופכים להיות שמאלנים. ראש המוסד לשעבר מאיר דגן היה ימני קיצוני, ואחרי שהוא שירת במוסד הוא יצא הפוך. דגן חרג מסמכותו".

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הגיב ואמר כי "נראה שהליכוד הכריז מלחמה על המדינה. ביטן אמר הבוקר דברים מסוכנים. אפשר להתבדח עליהם, אפשר לחשוב שהם פליטת פה, לדעתי הוא מבין טוב מאד מה הוא אמר. ביטן מעז להשתלח בראשי מערכת הביטחון, לרמוז שעמדתם בנושאים של חיים ומוות מושפעת מפוליטיקה ובכך להגיד בעצם לציבור: אני לא סומך עליהם- אתם לא צריכים לסמוך עליהם. כמה הזויים וחסרי אחריות מוכנים להיות שם בליכוד? כמה נמוך מוכנים לרדת רק כדי לא להביט למציאות בעיניים?

"דגן לא נהיה שמאלני, ראשי השב"כ והמוסד לא נעשים שמאלנים- הם פשוט מבינים את מה שביטן ושולחו נתניהו פשוט מסרבים להבין- אי אפשר לפתור הכל במילים גדולות, בשיסוי, בעלבונות, בגיחוך כל מי שלא מסכים איתך כמו אחרון הטוקבקיסטים.

"נתניהו, ביטן, קיש ואיילת שקד שמנסים בלי הפסקה לתרץ את כישלונותיהם צריכים להפסיק לטנף על שליחי ציבור ומוסדות מדינה שנאבקים כל חייהם למען ביטחון ישראל ואזרחיה ולעשות צעדים אמיתיים כדי לשנות את המציאות המסוכנת שאנחנו מתדרדרים אליה".

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון הגיב "הניסיונות הפוליטיים המסוכנים להרוס את מערכת הביטחון ולהסית נגד ראשיה, נמשכים בשיטתיות. מביש ומדאיג. אנו נשלם על כך מחיר יקר מאוד."

ח"כ ציפי לבני הגיבה לדברים ואמרה "מה קורה באמת לראשי מערכת הביטחון בתפקיד? אחריות קוראים לזה. מפגש עם מציאות מורכבת וחובה לתת לה מענה אמיתי - לא סיסמאות פופוליסטיות שמנדטים בצידם. במקום להאשים אותם בשמאלנות כמילת גנאי, כפי שעשה היום יו"ר הקואליציה, הגיע הזמן להבין שביטחון וימין קיצוני לא הולך ביחד, אלא להפך. שהסתכלות למציאות בעיניים מחייבת אותנו לצאת משלל הסיסמאות שמביאות אנשים לקלפי, מהנאומים שמדברים אל רגשות הציבור - אבל לא נותנים לציבור שום פיתרון.

"תפיסת הביטחון האמיתית היא שלנו. של אלה שמשלבים את התפיסה המדינית בצד כל פעולה צבאית נדרשת. זאת הדרך לתת לישראל ביטחון טוב יותר. תודה לאל שישראל היא המדינה שבה אנשי הביטחון, רמטכ"לים, אלופים וראשי שב"כ - מתונים יותר מההנהגה הפוליטית. זה מה שנותן ביטחון - לא הקשקשת המתלהמת של הממשלה".
דוד ביטן שבת תרבות בוזי הרצוג ציפי לבני ראשי מוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד