י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מעסיק חרדים? קח 1,000 ש"ח לחודש מתנה מהמדינה

משרד התמ"ת במאמץ לשלב חרדים בשוק העבודה: לכל אחד מהמעסיקים בפרויקט 'מסלול תעסוקה' יוענק מענק של כ-1,000 שקלים לכל עובד, במשך 30 חודשים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת יצא השבוע למסלול נוסף להעסקת עובדים מהאוכלוסיות המוגדרות ככאלו שהשתתפותן בשוק העבודה נמוך. מדובר בפרויקט 'מסלול תעסוקה', בהיקף של 100 מיליון שקלים.

הפרויקט יאפשר לקלוט 2,200 עובדים חדשים, מתוכם כ-650 חרדים ו-650 ערבים. לכל אחד מהמעסיקים יוענק מענק של כ-1,000 שקלים לכל עובד בכל חודש, במשך 30 חודשים.

במהלך 5 השנים האחרונות נקלטו, במסגרת מסלול התעסוקה, כ-3,500 עובדים חרדים (גברים ונשים), שהם כ-2,200 משרות (כל משרה 186 שעות), בהשקעה תקציבית של 123 מיליון שקל.

לדברי גורמים במשרד התמ"ת, רוב המועסקים הן נשים חרדיות. בין החברות שקלטו עובדים במסלול נמנות חברת פרטנר תקשורת וחברת מטריקס.

מנתוני משרד התמ"ת עולה, כי שיעור התעסוקה של הנשים החרדיות עומד על 49% בממוצע, ושל גברים חרדים 37% בלבד, וזאת לעומת שיעור השתתפות של כ-75% אצל גברים ו-69% אצל הנשים במגזר היהודי.

לדברי בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה, "קיימים עדיין פערים, בעיקר פערי שכר, בין אקדמאים חרדים לאקדמאים שאינם חרדים בשוק העבודה".

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר אמר, כי הוא מאמין שלמגזר החרדי יש הרבה מה לתרום למשק: "התרחבותו וצמיחתו המהירה מציבה אתגרים מורכבים, אך גם הזדמנות לצמצום פערי ההכנסה ושיפור מצבה הכלכלי של אוכלוסייה זו. משרד התמ"ת מפעיל מספר כלים על מנת לסייע בהשתלבותם של בני המגזר החרדי בשוק העבודה. אני מקווה כי נדע לנצל הזדמנות זו גם לחיזוק האחדות וחוסנה החברתי של מדינת ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד