כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מגייר בתו של טראמפ מגיב: "ברבנות בישראל שורר כאוס"

יחזקאל לוקשטיין, הרב שגייר את בתו של טראמפ, מגיב על הפרסום כי רבנות פתח תקווה לא תכיר בגיוריו, ותוקף את מערך הרבנות בישראל

דונלד טרמאפ, הפסיד נכד יהודי? צילום: ויקי
דונלד טרמאפ, הפסיד נכד יהודי? צילום: ויקי

הרב יחזקאל לוקשטיין, מי שגייר והשיא את איוונקה, בתו של דונאלד טרומפ המתמודד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארה"ב שרבנות פתח תקווה מסרבת להכיר בגיוריו, תוקף את מערכת הגיורים המסואבת שבארץ ואת מערכת בתי הדין.

בראיון שהעניק לוקשטיין בסוף השבוע ל"ג'וזלם פוסט" מגדיר לוקשטיין את מערך הגיורים בארץ "כאוס". לוקשטיין אומר כי הוא "מיצר על הסבל שנגרם לגיורת שעברה גיור אורתודוקסי בבית דינו לפני שנה, ואשר התארסה ובקשה להינשא לישראלי, אך בית הדין בפתח תקווה מסרב לאשר לה את הגיור בטענה שהוא אינו מכיר בגיורים שלי".

"האשה עברה גיור אורתודוקסי כהלכתו, היא אשה ששומרת על כל המצוות. דתיה לא פחות ממני ומצוות הדיינים שלי, ואין שום הצדקה לא להכיר בגיור שלה", אומר לוקשטיין. "זה מאוד עצוב שהרבנות בישראל לא מכבדת את העבודה הקשה והרצינית שמשקיעים הדיינים המכובדים בארה"ב בכל נושא הגיור".

הוא הוסיף וסיפר כי במקרה של הגיורת שביקשה להוציא תעודת נישואין מרבנות פתח תקווה, פנתה הרבנות לרב פרץ המשמש כראש מערך הגיורים של הרבנות הראשית וביקשה לקבל אישור על הגיור, אבל הרב פרץ טען כי אף פעם לא נתקל בגיורים של לוקשטיין ולכן הרבנות לא תכיר בגיוריו.

"זו לא הפעם הראשונה שהרבנות מסרבת להכיר בגיור אורתודוקסי שנערך בצפון אמריקה, לא מזמן היה מקרה שהרבנות בישראל סירבה להכיר בגיור שערך בית דינו של הרב גדליה דב שוורץ, דיין ידוע ומכובד מאוד".

לוקשטיין אף מצטט את תגובתו של שר החינוך נפתלי בנט שהגיב על ההחלטה שלא להכיר בגיוריו ואמר כי - "החלטת בית הדין הרבני שלא להכיר בגיורים של הרב לוקשטיין היא מוזרה ושרירותית וחייבת להשתנות. הרב לוקשטיין הוא אחד הרבנים המובילים והמוערכים בקרב הרבנים האורתודוקסים בארה"ב, פגשתי אותו לפני 15 שנה ואף השתייכתי לקהילה שלו.

"מדובר ברב שהרבנות הראשית מכירה בגיורים שלו, אך משום מה החליט בית הדין הספציפי שלא להכיר בגיוריו מבלי להסביר אפילו את הסיבה. השגיאה הזו שלא להכיר בגיוריו של הרב הדגול הזה חייבת להשתנות" אמר בנט.
דונלד טראמפ יחזקאל לוקשטיין מערך גיורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד