י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מאסר עולם ו-31 שנה נגזרו על הרוצח ישי שליסל

שלושת שופטי בית המשפט גזרו את דינו של שליסל, לאחר שהורשע ברצח ובניסיון לרצח

צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

הבוקר (א') גזר הרכב בית המשפט המחוזי בי-ם את דינו של הרוצח ישי שליסל, שהורשע ברצח שירה בנקי ובניסיון לרצוח שישה נוספים למאסר עולם ו-31 שנים נוספות.

את גזר הדין הכריעו שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים - נאווה בן ארוק, רפאל יעקובי וארנון דראל. גזר הדין: מאסר עולם בגין הרשעתו בעבירה של רצח בכוונה תחילה ובנוסף 31 שנות מאסר בפועל. על כל אלה יפצה שליסל את כל אחד מנפגעי העבירה, משפחת בנקי ושבעה נפגעי העבירה הנוספים, בסכום המרבי הקבוע בחוק, 258,000 ₪, ובסך הכל 2,064,000 ₪.

"בית המשפט הטיל עונש מאסר כבד על ישי שליסל שרצח בדם קר את שירה בנקי ז"ל וניסה לרצוח עוד שישה צועדים במצעד הגאווה בירושלים" אמרה עו"ד אשרת שהם, פרקליטות מחוז ירושלים. "המסר העולה מגזר הדין הוא כי בעבירות המבוצעות על רקע שנאה בית המשפט מעניש באופן החמור ביותר".

לדבריה, "מעשיו של שליסל נטלו את חייה הצעירים של שירה בנקי ז״ל ונועדו לשפוך את דמם של כמה שיותר צועדים במצעד הגאווה. אולם מעשים אלו נועדו לפגוע בערכי היסוד של החברה בישראל בערך חיי אדם ובערכי החופש והזכות להביע דעה ונועדו לפגוע במרקם החיים במדינת ישראל. העונש שהוטל עליו מביע את הסלידה של מערכת המשפט ממי שקם לשפוך דם נקי בשל שנאה ודעה שונה. אנו מקווים שמסר חמור זה יגיע לכל מי שחפץ לפגוע בדרך כלשהי באחר בשל דעותיו נטייתו המינית ומתמתוך מניע של שנאה".

בדיון טיעונים לעונש שנערך לפני כשבוע וחצי, הפרקליטות דרשה להשית על שליסל מאסר עולם ועוד 60 שנות מאסר על ישי שליסל, בגין רצח את שירה בנקי ז"ל במצעד בירושלים לפני כשנה. בנוסף, ביקשה הפרקליטות פיצוי כספי למשפחתה של שירה בנקי ז"ל וכן פיצוי כספי לנפגעים.

"המצעד מביא עלינו פיגועים ואינתיפאדות, זה גורם לכעס אצל הקדוש ברוך הוא" אמר שליסל בדיון בבית המשפט. "אני משתדל לפעול מתוך אהבה אליו, ומצעדי הגאווה פועלים מתוך שנאה לקב"ה ולעם ישראל".



לפני כחודשיים הורשע ישי שליסל, בעבירות רצח בכוונה תחילה, שישה ניסיונות רצח, ופציעה בנסיבות מחמירות. בראיון שהעניק ש' - אחיו של ישי שליסל, לאיציק מן ב'בחדרי' לאחר ההרשעה אמר "אנו - המשפחה - האחים, האבא והאמא מתנערים לגמרי ממעשיו של ישי. בשני המועדים (2015-2005) שישי יצא לדקור במצעד התועבה, אנו לקחנו את זה קשה מאוד, היום אנו השלמנו עם זה. הבית מתנהל כרגיל אין הרבה קשיים".

באשר לגזר הדין היום הוא אומר: "התעדכנו בפרטים, שמענו את ההחלטה, דיברנו על זה כמה מילים, והמשכנו הלאה לסדר היום".

במהלך הקראת הכרעת הדין מתחה השופטת ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, ואמרה כי ‏"הקלות הבלתי נסבלת בה הצליח הנאשם לחדור אל המצעד היא בלתי נתפסת". שליסל, שסירב לייצוג משפטי לכל אורך המשפט, אמר לעורך דינו כי עמדתו לא השתנתה. להבדיל מבעבר, שליסל לא דיבר היום כלל.
ישי שליסל מצעד הגאווה גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד