כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

דרמה: הרב מאזוז ואלי ישי הגיעו לנחם את המנהיג הרוחני של ש"ס חכם שלום כהן

למרות הסכסוך העמוק בצמרת הנהגת העולם הרבני הספרדי והריצה נגד ש"ס - מנהיגה הרוחני של 'יחד' עלה הבוקר לביתו של חכם שלום כהן, לנחמו על פטירת אשתו הרבנית יעל ע"ה • לרב התלווה יו"ר המפלגה אלי ישי

הרב מאזוז בניחום. צילום: יעקב כהן
הרב מאזוז בניחום. צילום: יעקב כהן

דרמה בניחום אבלים - הבוקר (א') הגיע הגאון הרב מאיר מאזוז, מנהיגה הרוחני של 'יחד', לניחום אבלים בביתו של מנהיג ש"ס וראש מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן, כשהוא מלווה ביו"ר תנועתו ויו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הביקור, שדבר קיומו נשמר בסוד, היה מוטל בספק עד לרגע האחרון. ראשי 'יחד' הביעו את רצונים לבקר ולנחם את הגר"ש כהן על פטירת אשתו הרבנית יעל ע"ה, והבוקר הביקור יצא אל הפועל. הרבנים שוחחו בדברי תורה, על משפחת בן שמעון ועל אביו של חכם שלום הרב אפרים כהן.

בביתו של חכם שלום ביקרו כל גדולי ישראל וראשי המדינה, לנחמו על פטירת רעייתו. בין השאר הגיע ראש הממשלה נתניהו, יו"ר האופוזיציה הרצוג, חברי מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה, ועוד. חכם שלום עתיד לקום מהשבעה בבוקר יום שלישי.

כזכור, עם פטירתה של הרבנית יעל כהן ע"ה פרסם אלי ישי הודעת אבל: "אבלים ושבורים עם היוודע דבר הסתלקותה של הרבנית הצדקת יעל כהן ע״ה, אשת חבר לנשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום הכהן שליט״א, אשר נשאה עמו בעול עשרות בשנים ונזדככה ביסורים קשים ומרים וקיבלתם באהבה.

"זכיתי להכיר את הרבנית ולראות בנועם הליכותיה ומסירותה למען לימוד התורה, את עשייתה הכבירה בשקט ובצנעה,מבלי שהחזיקה טובה לעצמה. זכתה הרבנית ע״ה לראות דור ישרים מבורך עוסקים בתורה ובמצוות. נשא תפילה קמיה שמיא ויה״ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה".

בוגי יעלון בניחום. צילום: יעקב כהןצילום: בוגי יעלון בניחום. צילום: יעקב כהן
בוגי יעלון בניחום. צילום: יעקב כהן

חכם שלום ליעלון: למה עזבת?
לפני בואו של ישי הגיע שר האוצר משה כחלון לנחם את הגר"ש כהן. חכם שלום אמר לשר האוצר "יישר כוח על פעולותיך לישיבות ולביטוח אברכים", כחלון וכחלון הגיב - "אם יש לי את כל האוצר, לא אתן 80 מליון ללומדי התורה?".

בנוסף, שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון הגיע הבוקר לניחום אבלים במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן. במהלך הניחום שאל ‏חכם שלום את בוגי יעלון - "למה עזבת? יעלון השיב - "לא אני החלטתי".

חכם שלום הוסיף "אין בטחון גדול יותר משהתורה תמשיך". יעלון השיב - "תמיד תמכתי בלומדי התורה. בכל השנים אני בקשר טוב עם השר דרעי בכל הנוגע לתלמידי ישיבה. הייתי בקשר הדוק עם מרן הגר"ע יוסף זצ״ל שמאד הערכתי״.

אמש הגיע לניחום אבלים בכיר הליכוד והשר לשעבר גדעון סער. במהלך הביקור אמר נשיא המועצת חכם שלום לסער: "עזרת לנו רבות. מחכים שתחזור".

ביום שישי הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לניחום אבלים אצל נשיא המועצת, וזה אמר לו - ״ה׳ יודע שאני מתפלל עליך יום יום שתצליח. אתה עושה דברים גדולים והקב״ה שומר עליך. ה׳ הפקיד בידך פקדון גדול להיות ראש ממשלה, תנצל את זה להמשיך לעשות דברים טובים״.

הגר״ש כהן הוסיף ואמר לנתניהו, כי שבט בנימין קיבל חלק בחלוקת הארץ וזכה לקבל את מקום המקדש. שמך הוא בנימין וזכית שאתה מופקד על מקום המקדש והר הבית. תמשיך לשמור על הכותל המערבי שיהיה מקום קדוש״.

הגר״ש ביקש מנתניהו לשמור על קדושת השבת בפרהסיה הציבורית, ונתניהו אמר שהוא פועל בנושא, ואף ביקש לקבוע פגישה נוספת עם הרב לדון בעניינים הללו. השר דרעי סיפר לחכם שלום כי ראש הממשלה פועל כעת להקים בית מורשת מרן, שבו יונצח זכרו של מרן הגר״ע יוסף זצוק״ל ע״י חקר ולימוד פסקיו ותלמודו. חכם שלום ברכו בחום על כך.













חכם שלום הרב מאזוז יחד שס אלי ישי בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד