י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לשכת עורכי הדין עתרה לבג"ץ נגד הגבלות על מפגשי עו"ד עם אסירים

בעקבות ההנחיות החדשות להגבלת מפגשי עורכי דין עם אסירים, עותרים בלשכת עורכי הדין לבג"ץ בדרישה לעצור את ההליך

בית סוהר. צילום ארכיון: משה שי, פלאש 90
בית סוהר. צילום ארכיון: משה שי, פלאש 90 צילום: משה שי, פלאש 90

לשכת עורכי דין עתרה לבג"ץ נגד שירות בתי הסוהר והשר לבטחון פנים בדרישה לבטל את המגבלות החדשות שבכוונת השב"ס להטיל על עורכי הדין במסגרת מפגשיהם עם אסירים במתקני הכליאה בישראל. כמו כן, מבקשת הלשכה ליתן צו המחייב את שב"ס לפרסם את המגבלות שבכוונתו להטיל.

בעתירה שהגישה הלשכה, באמצעות באי כוחה עורכי הדין בועז בן צור וגיא רוה, נטען כי שירות בתי הסוהר מתכוון להטיל מגבלות גורפות ודרקוניות על זכויות הבסיס של אסירים לקבלת שירותים משפטיים בסיסיים והוגנים, תוך נקיטה "בהליך בזק שראשיתו בחטא וסופו בפזיזות". על פי התיקון המתוכנן עלולים מפגשי האסירים עם עורכים הדין להיפגע ולהצטמצם בצורה דרמטית וכואבת.

בעתירה טוענת לשכת עורכי הדין כי בהליך המדובר מצד השב"ס נפלו פגמים חמורים ועמוקים בהליך קבלת ההחלטה הן במישור הסמכות, הן במישור ההליך והן במישור שיקול הדעת. "התיקון לפקודה פוגע בזכויותיהם החוקתיות של האסירים להליך הוגן ולהיוועצות עם עורכי דינם" – מוחה הלשכה בעתירתה, ומדגישה כי "התיקון מהווה גם פגיעה משמעותית בציבור עורכי הדין ובזכותם החוקתית לעיסוק".

עוד נטען בעתירה כי זכות ההיוועצות והייצוג הינה זכות יסוד של כל אזרח וגם של אסיר או עצור ודומה כי שרות בתי הסוהר אינו מפנים זכות יסוד זאת. העתירה נתמכת בתצהירים שנתנו עורכי הדין אלי זוהר, רותם טובול ושני אילוז.

במקביל לדרישה לביטול התיקון המוצע, דורשת הלשכה מבג"צ ליתן צו ארעי וצו ביניים עד להכרעה בעתירה.
עורכי דין עתירה אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד