י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הערבי שמתגייר בסכנה • בראיון ל'בחדרי' הוא אומר: "נהיה לי מסוכן"

אביחי שנטי נולד כצעיר ערבי למשפחה מוסלמית שהתגוררה בבאר שבע, גדל עם צעירים יהודים והחליט להתגייר • כשהתהליך התקדם הוא נקלע למצב מסוכן מול כמה מבני משפחתו וביקש עזרה • 'בחדרי חרדים' בראיון ראשון עם הנער האמיץ

הערבי שמתגייר בסכנה • בראיון ל'בחדרי' הוא אומר: "נהיה לי מסוכן"
בחדרי חרדים

 

בשבוע שעבר פורסם ב'בחדרי חרדים' סיפורו של אביחי שנטי, בחור צעיר ערבי שהחליט להתגייר, והפך לכוכב רשת.

היום (א) הוא מוכן להיחשף בראיון ראשון ל'בחדרי חרדים'.

"נולדתי למשפחה מוסלמית והתגוררנו בבאר שבע, ומאז שאני קטן ראיתי בעם היהודי עם רחמן סלחן וטוב כלפי כל איש באשר הוא, בכל השנים הרגשתי חיבור לעם היהודי". לדבריו, "גרנו עם הרבה יהודים בסביבה, היו לי הרבה חברים יהודים בבאר שבע, היינו מטיילים הרבה. ביום כיפור הייתי מכבד אותם - לא מעשן ולא אוכל. ראיתי בעם הזה חיבור כל הזמן.

"לפני תקופה התחלתי לעבוד במקום עבודה במרכז הארץ שם גם הייתי ישן, ובמהלך עבודתי שם התחברתי יותר ויותר לעם היהודי, ואז החלטתי זהו... אני כנגד הכל מתגייר ומצטרף לעם הנפלא הזה. משם הדרך הייתה קצרה, אמרתי להורי כי בכוונתי להתגייר, הם קיבלו את זה ואפילו שמחו בשבילי והשלימו עם המצב בשמחה. אך משפחתי המורחבת זעמה על כך מאוד.

"לאחר שהתחלתי בתהליכי הגיור הייתי גר עדיין בבית הורי בבאר שבע, אך קרובי המשפחה שלא קיבלו את הדבר בעין יפה - הגעתי למצב סכנה איתם והחלטתי לפני מספר ימים לעזוב את בית הורי בבאר שבע, פרסמתי פנייה בפייסבוק והסברתי את המצב בו אני חייב לעזוב את ביתי וביקשתי ממי שיכול לעזור לי למצוא מקום מגורים ועבודה", לדברי אביחי, עם פרסום הפוסט שקודם במאות שיתופים - רבים נרתמו למענו ומיד הוא מצא מקום מגורים ועבודה.



ראוי לציין שמי שפרסם פנייה לסייע לאביחי, בין השאר, הוא כוכב הפייסבוק מישל, שאף נחלץ בעצמו לעזור לאביחי במצבו המורכב מאז החליט להצטרף לעם היהודי.

מאחר ומוצאו של אביחי הוא מוסלמי, וכידוע המוסלמים עוברים בלידתם ברית מילה אך ללא הטפת דם ברית, כשאביחי יסיים את הליכי הגיור הוא יעבור הקזת דם כדי להשלים את תהליך הגיור. מי שמלווה את אביחי בתהליך הוא הרב שמעון לוי, רב שכונת בר כוכבא בבני ברק ויו"ר אולפן עמותת נתיבי זוהר.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר הרב לוי כי "אביחי החל ללמוד אצלנו את תהליך הגיור לפני כחודשיים, הוא מקפיד להגיע לשיעורים אפילו ממרחק. באולפן ברחוב בן נון אצלנו יש 3 כיתות באנגלית, עברית ורוסית, ובמשך התהליך נבחנים או אצל רבי ניסים קרליץ או בבית דין רבני".

בנוסף, לאביחי יש אחות יהודיה מאומצת בשם ענדל שאמא שלו החליטה לאמץ, ועליה הוא מספר: "לפני כמה שנים אמי גילתה משפחה יהודית במצוקה, הייתה להם ילדה קטנה שלא יכלה לחיות איתם, אימי נרתמה לסייע לה, לקחה אותה והחלה לגדל אותה".

ערבי גר צדק באר שבע אולפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד