י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

באישור השרים: בוטלה משמורת אוטומטית לאמהות במקרי גירושין

עד כה זכו אמהות למשמורת אוטומטית לילדיהן עד גיל 6 במקרים של סכסוך גירושין • ועדת השרים אישרה את ביטול החוק וקבעה: כל מקרה יש לדון לגופו • ביום רביעי תאושר ההצעה בקריאה טרומית במליאה • האם סכסוכי הגירושין יחמירו?

באישור השרים: בוטלה משמורת אוטומטית לאמהות במקרי גירושין

השרה לשוויון חברתי, ח״כ גילה גמליאל, וח״כ יואב קיש, יוזם הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך, מברכים לאחר אישור טרי מוועדת השרים:

״הוכח היום שכאשר מתמידים ומאמינים בצדקת הדרך, בסוף גם מגיעים אל היעד. אישור החוק היום הוא בשורה משמחת לעשרות אלפי ילדים להורים גרושים שסבלו במשך שנים בגלל חוק ארכאי ולא צודק. ככל שנמהר להעביר את החוק בקריאה שלישית בכנסת כך ייטב לכולם ובעיקר לילדים אלו. כולי תקווה שבקרוב מאוד תיפסק האפליה בקרב הורים גרושים ובזכות ביטולו של החוק תהיה הורות שוויונית מלאה״.

הצעת החוק תאושר בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת.

כזכור, בשבועיים האחרונים נדחתה פעם אחר פעם העלאת החוק לאישור החוק שמרכזו, ביטול המשמורת האוטומטית לאם לילדים עד גיל 6, במקרה של סכסוך גירושין. לפי ההצעה החדשה, בכל מקרה של סכסוך, יש לדון לגופו.

בעוד החוק זכה לתמיכה רחבה בקואליציה, הובילו ארגוני נשים מחאות נגדו. במרכז ההתנגדות עומדת הטענה כי הילדים יהפכו לקלפי מיקוח רחבים יותר בסכסוכים בין הורים מתגרשים, וכי אמהות מעוטות יכולת, יתקשו להגן על עצמן – מה שיהפוך את כל התהליך למסובך הרבה יותר.

אמש, מוצאי שבת, נערכה מול ביתה של השרה גמליאל הפגנת תמיכה של מעל מאתיים גברים ונשים בעד החוק, לצד קומץ נשים מתנגדות.


חה"כ יואב קיש הגיב בנושא: "בשורה לילדי ישראל. ועדת השרים מבינה יחד עם רוב עם ישראל שלילדים מגיע שני הורים. אני מודה לוועדת השרים לחקיקה ומצפה מכל סיעות הקואליציה להמשיך ולעמוד בהסכם ולהתייצב מאחורי הילדים לקראת מעבר החוק בקריאה הטרומית".

חוק הגיל הרך ביטול חוק הגיל הרך סכסוך גירושין רבנות גילה גמליאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד