כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רופא שיניים הפעיל מטען שפצע קשה קצין צה"ל

שב"כ וצה"ל עצרו את המחבל שהפעיל את מטען החבלה בחיזמא - ד"ר ורופא שיניים • בנוסף נעצרו רופא שיניים ואביו של המחבל - אח בביה"ח • אצל בני המשפחה נתפסו 56 מטעני צינור

רופא שיניים הפעיל מטען שפצע קשה קצין צה"ל

הותר לפרסום כי שירות הביטחון כללי, בסיוע צה"ל ויחידת דובדבן, עצרו את מבצע פיגוע המטען בחיזמא לפני כחודש וחצי בערב יום הזיכרון, ממנו נפצע קצין צה"ל באורח קשה.

במהלך החקירה בשב"כ עלה כי המחבל הכין מטעני חבלה נוספים ותכנן לבצע פיגוע מטען נוסף באזור מעלה אדומים.

במסגרת החקירה נעצר ד"ר סאמר מחמוד דאוד אלחלביה (36) תושב אבו דיס, רופא שיניים, הניח והפעיל את המטען (הפעלה סלולרית). עצור נוסף, ד"ר דגאנה פאיז גמיל נבהאן (36) תושב מחנה הפליטים קלנדיה, גם הוא רופא שיניים ששימש כסייען.

מחמוד דאוד שחאדה אלחלביה (64) תושב אבו דיס, אח בבית חולים - אביו של המחבל. ד"ר דאוד שחאדה מחמוד אלחלביה (42) תושב אבו דיס, רופא שיניים - אחיו של המחבל וסייען. שאדי מוחמד אחמד מוחסן (32) תושב אבו דיס - בן דודו של המחבל וסייען.

במסגרת החקירות עלה כי המפגע, סאמר חלביה, החל בתכנון הפיגועים בראשית חודש פברואר 2016, לטענתו לאור "חילול אל אקצא ופגיעה ישראלית בילדים פלסטינים".


מעצר המחבלים

עוד עלה בחקירה כי ייצר מטענים נוספים ואף הכין מטען נוסף צמוד סלולר, לשם ביצוע פיגועים עתידים והשאיר אותם במרפאה שלו בכפר עקב. בהמשך, נעצר מחמוד חלביה, אביו של סאמר, בחשד להעלמת ראיות ממרפאת בנו.

בחקירתו עלה כי בנו, דאוד עיאד ואחיינו שאדי מחסן, הוציאו את המטענים שהיו במרפאה השייכת למחבל. השניים נעצרו, ובחקירתם עלה כי אכן הוציאו את המטענים האמורים מהמרפאה.

בהסגרה שבוצע עימם נמצאו 56 מטעני צינור קטנים חלקם בעלי חיבורי חוטים ופתילים, שני בקבוקי תבערה ומטען צינור גדול בצורה U. להערכת אנשי המקצוע, מדובר במטענים בעלי פוטנציאל קטלני.

יצויין, כי שבועיים לאחר הפיגוע, שחר רודיטי, קצין צה"ל שנפצע קשה בפניו, שוחרר מבית החולים הדסה עין כרם.
שחר רודיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד