כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הוארך מעצר המטפל סילבר מ'עזר מציון'

בית המשפט האריך עד ליום חמישי את מעצרו של יהודה סילבר, נגדו הוגשו לפחות 8 תלונות על פגיעה בנשים

צילום ארכיון: פלאש90
צילום ארכיון: פלאש90

בית משפט השלום בתל אביב האריך עד ליום חמישי את מעצרו של יהודה סילבר (47) מירושלים, החשוד בעבירות חמורות בקטינות.

פרקליטו עו"ד יהודה פריד, טען בפני בית המשפט כי עילת המעצר "שיבוש הליכי חקירה" אינה קבילה. "כיצד ניתן לבוא בטענות לאדם שהוא לכאורה משבש כאשר הדברים מודעים לו לפני שנה וחודשיים?" שאל, "הדוברות והמשטרה פנתה לציבור החרדי וביקשה להתלונן. שנה וחודשיים החשוד יכול היה לשבש כמה שיותר. אנו מניחים שאם ישבש, במשך שנה וחודשיים הוא לא שיבש ולא פגע, אחרת המשטרה הייתה עוצרת אותו".

לגבי המתלוננות ציין, כי ארבע מהמתלוננות שנחקרו, פעם אחרונה שהוא ראה אותן היה לפני כ-18 שנה ואחת מהן לפני כ-5 שנים. ולכך, ביקש מבית המשפט לשחררו למעצר בית.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של סילבר, ששימש בעבר כמנהל מחלקת רפואת הנפש בארגון עזר מציון, ומאז שודרה הכתבה בערוץ 1 הושעה מתפקידו.

השופטת רונית פוזננסקי-כץ מבית משפט השלום בתל אביב ציינה כי מדובר בבקשה שנייה להארכת מעצר. "עד כה נאספו מספר תלונות מהן עולה כי כי החשוד פעל באופן שיטתי וסדרתי ופגע באופן ממשי בגופן ובנפשן של קטינות אשר נשאו את הסוד לאורך שנים".

בהחלטה השופטת אמרה כי אכן יש לתת משקל לדברי עורך הדין בעניין הזמן הרב שחלף מאז פורסמו הדברים בתחקיר בערוץ הראשון ועד למעצרו, אך יחד עם זאת מנגד מונחת תשתית ראייתית מבוססת למדי, אשר מגלה חשד סביר מתחזק לעבירות בהן הוא חשוד. בסופו של דבר החליטה השופטת להאריך את מעצרר של יהודה סילבד עד ליום חמישי.

כזכור, לפני 11 חודשים, שודר תחקיר בערוץ 1 על מטפל בארגון עזר מציון, שעל פי החשד ביצע עבירות חמורות במספר נשים בזמן עבודתו בארגון, ובעקבות כך נפתחה חקירה במשטרת מרחב דן.

החקירה כללה תחקור נשים רבות בארץ ובחו"ל, והיא התנהלה במקצועיות ורגישות רבה וזאת בשל מעמדו הציבורי של החשוד וכדי להימנע מפרסומים מוקדמים ולא מאומתים. כאמור, עד כה הצטברו 8 תלונות של נשים.
יהודה סילבר עזר מציון מטפל מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד