ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ציטוטים נבחרים: בכירי המדינה וחכם שלום

כחלון סיפר על הכספים שהעביר לעולם התורה, ליברמן הבטיח לשמור על לומדי התורה, אלקין קיבל ברכה חמה על הצבעתו בנושא הכותל ואדלשטיין קיבל הדרכה פוליטית

ציטוטים נבחרים: בכירי המדינה וחכם שלום
יעקב כהן

בכירי המדינה ואישי ציבור עלו היום (א) לניחום אבלים אצל נשיא מועצת החכמים של ש"ס חכם שלום כהן, וביניהם נשיא המדינה רובי ריבלין, יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים ליברמן, כחלון, אלקין ושר הבטחון לשעבר בוגי יעלון.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר, כי "כנצר למשפחה ירושלמית ותיקה אני מרגיש את האבדן של בני ירושלים ותיקים כמותכם. אני מוקיר אתכם ואת פעלכם".

חכם שלום אמר לנשיא, ״במדבר היו 12 נשיאים. מהם יצאו מרגלים. אתה נשיא אחד, בוודאי תפעל לטובת העם״.

סגן השר יצחק כהן שנכח במקום אמר על ריבלין, ״כי רוח אחרת היתה עמו״. גם יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיע לנחם ושמע מחכם שלום שאמר לו: ״אתה יו"ר של כולם, את צריך לדאוג לטובת הכלל".

אדלשטיין ענה: "תמיד פעלתי למען עם ישראל, עוד לפני שנכנסתי לכנסת".

חכם שלום: "ימין ושמאל תפרוצי. לא ימין ולא שמאל. אתה תלך בדרך שלך ותצליח".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע בלוויית מקורבו משה ליאון. חכם שלום שיבח את השר העומד למען בטחון ישראל וכן נושא לימוד התורה של בני הישיבות. "נפלה בחלקך זכות גדולה להיות אחראי על הבטחון. תדע שהביטחון האמיתי זה לומדי התורה". השר ליברמן אמר, כי הוא פועל למען התורה וזקוק גם לסיעתא דשמיא. וחכם שלום בירכו בחום.

שר האוצר כחלון התקבל אף הוא בחביבות רבה אצל חכם שלום ששמע על פעולותיו למען עולם התורה וכן על מהלך ביטוח האברכים שמקדם סגן השר יצחק כהן. ״זכינו בשר אוצר טוב, מוקיר רבנן, אוהב תורה ולומדיה״, אמר סגן השר.

חכם שלום אמר, ״שמענו שהענקת תקציב לאברכים. אין מעשה גדול מזה".

השר כחלון סיפר: ״אבא שלי היה אדם מאד עני. התפרנס בדחקות ממשכורת של 4000 שח בחודש. כשהוא נפטר פתחנו את החשבונות שלו ונדהמנו. ראינו תרומה של 24 שקלים לישיבה זו, 40 שקל למתיבתא פלונית. זה היה בשבילו סכומים גדולים. אימי ספרה שהוא כל הזמן אמר שהתרומות הללו הן אלו שמחזיקות את המשפחה".

"עכשיו", המשיך השר כחלון, "לאבי היו 4000 ש״ח. לי יש 40 מיליארד, כל האוצר אצלי, אז אתן רק 24 ש"ח? אתן 80 מיליון".

חכם שלום אמר לשר, ״הדברים האלו שאתה עושה למען התורה, זה האוצר שלך למעלה, בשמים״.

גם השר אלקין זכה לשבחים גדולים ממרן על כך שהיה השר היחידי מהליכוד שהצביע נגד המתווה של הכותל הרפורמי. ״תדע שאני לא שונא את הרפורמים. הם יהודים כמו כולם והקב״ה אוהב כל נשמה יהודית אבל הם מסכנים, מעוותים את התורה״.

השר אלקין סיפר, כי תקפו אותו לא מעט על התנגדותו למתווה, ״אני רגיל שתוקפים אותי. גדלתי ברוסיה וגם שם הגויים לא אהבו אותי. אבל אני הולך בדרכי״. מרן חיזקו שימשיך בדרך זו.

שר הבטחון לשעבר בוגי יעלון, נכנס אף הוא לנחם את מרן, ששאלו ״שמך יעלון, אתה צריך להועיל לנו. מדוע פרשת?״ יעלון השיב, ״לא אני החלטתי להפסיק את תפקידי. החליטו בשבילי. אמשיך להועיל בדרכים שלי״.

בוגי יעלון סיפר, כי הוא כל השנים נמצא בקשר הדוק עם השר אריה דרעי בכל הנוגע לתלמידי ישיבות ולימוד תורה. ״הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה קורא לי מידי פעם לשמוע את דעתי בענייני בטחון ותמיד ראיתי בכך זכות״.

חכם שלום אמר ליעלון: ״אין בטחון גדול יותר מאשר שהתורה תימשך. זה מה שמחזיק אותנו כעם".

השר יעלון השיב: ״את הדברים האלו אני אומר תמיד, למרות שלפעמים זה באופנה לתקוף את תלמידי הישיבה. אבל את הדרך הנכונה אני מכיר כפי שהרמב"ם אמר״.

יעלון גם סיפר על חמיו שנפטר לאחרונה, הוא היה גבאי של שמי בתי כנסת בחיפה. "אלו אנשים שאבותיהם עלו ממרוקו והתמסרו למען קדושת הארץ".

כמו כן, הגיעה משלחת מיוחדת של נכבדי העדה הדרוזית מצפון הארץ, בראשות השייח מואפק טריף, הם שוחחו עמו בערבית וניחמו אותו. חכם שלום הודה להם שטרחו לבוא מהצפון כדי לנחמו.





































בוגי יעלון שר הביטחון חכם שלום כהן אביגדור ליברמן משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד