י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

משפחת אורון שאול זועמת: "אות קלון" • צפו

משפחתו של אורון שאול, המוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע מאז מבצע "צוק איתן" בעזה, זועמת על הסכם הפיוס עם טורקיה, הסכם שלא כולל את החזרתו של אורון: "אנחנו הולכים לנהל מול נתניהו מאבק חזק ללא פשרות". צפו

אורון שאול (פייסבוק)
אורון שאול (פייסבוק) צילום: פייסבוק

 

לאחר הפרסום על הסכם הפיוס שהתגבש בין ישראל לטורקיה, משפחתו של החייל אורון שאול, שמוגדר על ידי מערכת הביטחון כ"חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע" מאז מבצע צוק איתן בעזה, יוצאת למאבק כנגד ההסכם, זאת מאחר והוא אינו כולל הצגת פרטים או החזרתם של הנעדרים במבצע.
ביממה האחרונה פתחו המשפחות הכואבות בקמפיין הקורא לראש הממשלה להתנות את חתימת ההסכם בשחרורם של אורון שאול והדר גולדין.

בסרטון שפרסמה משפחת ארון שאול נראה הדוד יגאל פונה לראש הממשלה בבקשה להחזיר את הבנים החיילים הביתה. לדבריו הם לא ינוחו עד שהחיילים ושני הישראלים הנוספים המוחזקים בעזה יחזרו לישראל.

"אני פונה לכל בית ישראל בשעה כאובה זאת, אנחנו כבר שנתיים כואבים ומתייסרים" זעק הדוד יגאל. "לא הוצאנו אף הגה ואף מילה מהפה. אמרנו כן הן לשר הביטחון, הן לראש המוסד, הן לראש הממשלה, הן לראש השב"כ, ומה אנחנו מקבלים היום? כלום".

(צילום: אודי מזרחי
חדשות בזמן בפייסבוק)

"אין לי בעייה עם הטבות לחמאס כלל. ארץ ישראל תפרח עם שלום עם החמאס אבל זה לא יהיה על חשבון בנינו, לא יהיה ולא יקום דבר כזה. אני חוזר ואומר נתניהו, אתה עדיין לא מכיר אותי ואת בני משפחתי, ואתה לא מכיר את הכוח שעומד מאחורינו - אנחנו הולכים לנהל מולך מאבק חזק ללא פשרות, לא משנה כמה ימים, מאבק ביזע ודמע".

הדוד הוסיף, "הגעתם אלינו בשעות הקשות והבטחתם ללא הרף, אבל תמיד אמרתי אתם לא יכולים לעזור לנו, אין באפשרותכם לעזור לנו. כיום אנו גם כאובים, גם כעוסים וגם מתוסכלים. לא יקום ולא יהיה הדבר הזה".

"מחר בכוונתנו להעלות לכנסת ולדבר עם כל אחד מחברי הכנסת. רוצה אני לומר לחברי הקבינט: חבר קבינט שיצביע בעד ההסכם ללא השבת הבנים אות קלון מונח על מצחו לאורך כל חייו. לנצח נצחים. אנחנו מבקשים בצורה מנומסת - שלחנו חיילים גיבורים ואנו רוצים אותם כעת חזרה".
לסיום אמר הדוד: "כל מה שראיתי מאחיין שלי אורון, זה אפוד וקסדה, אורון נמצא בשבי המחבלים".

מוקדם יותר הערב פורסמו פרטי ההסכם עם טורקיה. במסגרת ההסכם, ישראל תפצה את טורקיה בכ-20 מיליון דולר על תקרית המרמרה, במהלכה נהרגו תשעה פעילים טורקים. בנוסף, ישראל תאפשר הכנסת סחורות לעזה דרך נמל אשדוד.

טורקיה מצידה תחוקק חוק שימנע הגשת תביעות נגד קציני וחיילי צה"ל שהיו מעורבים בתקרית ההוא ותגביל את פעילות ארגון הטרור חמאס בתחומה, כך שייאסר על פעיליו לארגן פעולות טרור נגד ישראל משטח טורקיה.

אורון שאול הסכם פיוס עם טורקיה בנימין נתניהו הדר גולדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד