כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב שמגייר את הצעיר הערבי: "רואים שזה בא מבפנים" • וידאו

למרות התנגדות חלק ממשפחתו, הצעיר הערבי אביחי שנטי, שהפך בימים האחרונים לכוכב רשת, ממשיך בהליך הגיור. בראיון ל"בחדרי חרדים" מספר הרב שמגייר אותו על התהליך המרגש: "רואים עליו שזה בא מבפנים". צפו בראיון

הרב שמגייר את הצעיר הערבי: "רואים שזה בא מבפנים" • וידאו
פייסבוק

הצעיר הערבי אביחי שנטי הפך בימים האחרונים לכוכב רשת לאחר שהצהיר כי הוא באמצע תהליך של גיור ובכוונתו להצטרף לעם היהודי. עשרות אלפי אנשים התוודעו לסיפורו המרתק, כשבתווך נראה כי ישנם כאלו במשפחתו המורחבת שלא רואים זאת בעין יפה. למרות זאת, אביחי לא חושש וממשיך בהליך הגיור.

בשיחה מיוחדת עם "בחדרי חרדים" מספר הרב שמעון לוי, רב שכונת בר כוכבא בבני ברק ויו"ר אולפן עמותת נתיבי זוהר, המכין מתגיירים ליהדות, על התהליך המיוחד אותו עובר אביחי ועל רצינות כוונותיו.

"לפני כחודשים אביחי הגיע למכון שלנו נתיבי זוהר, פנה אלי והחל לשאול ולהתעניין על היהדות והדת" מספר הרב לוי. לדבריו, "כל מוסלמי שמגיע אלינו בדרישה להתגייר אנו בודקים לעומק מה מביא אותו להתעניין במצוות הדת".



"ואכן במקרה של אביחי בדקתי לעומק את הדרישה שלו להתקרב לדת וראיתי באביחי נכונות מעומק הלב, ולכן קיבלתי אותו למכון אצלנו" מספר הרב לוי. לדבריו, "אביחי היה מגיע מקריית מלאכי ומקומות נוספים שהם רחוקים מהמכון שלנו, שבו אנו משוחחים על ענייני הדת. הייתה לאביחי נכונות יוצאת דופן עם רצון מיוחד להשתתף בכל שיעור ללימוד לקראת הגיור. היה פעם אחת שאיחר בכמה דקות והתעקש שארשום אותו שלא איחר ואף דרש לדעת מה למדו בתחילת השיעור".

הרב לוי מוסיף, "היום, לאחר כחודשיים, אביחי ממש התקרב ליהדות, הוא לא היחיד שכרגע בהליכי התקרבות לדת וגיור, יש עוד נוצרים שכרגע בהליכים, אבל באביחי יש נכונות להתקרב לדת שלא ראיתי בכל מתגייר. יש לו לב, יש לו נכונות, רואים עליו שזה בא מבפנים".

על ההשתלבות של אביחי בחברה היהודית מספר הרב שמעון ל"בחדרי חרדים": "אביחי תפס קשר טוב והתחבר לכל המורים אצלנו, שומע כל דבר שאומרים לו, כותב כל שיעור. כשאביחי סיפר להוריו על הדרך בה הוא בחר הוריו השלימו עם בקשתו ואמרו לו 'זו דרכך זו בחירתך' ולא ראינו התנגדות מצידם".

לדבריו, "בעקבות הצעד של אביחי, אחיותיו החלו אף הן להתעניין ביהדות ואף ביקשו לבוא וללמוד במכון אצלנו. אני כרגע בקשר עם האחיות ובודק האם הן כשירות לבוא וללמוד אצלנו במכון, הן גם משדרות נכונות כמו האח. יש כאן סעייתא דשמיא גדול מאוד".

על תהליך סיום הטהרה של אביחי אומר הרב לוי: "במכון אצלנו תהליך ההתלמדות הוא כעשרה חודשים, אך בגלל שאביחי חרוץ מאוד אני חוזה שכבר בתוך כחצי שנה הוא יסיים את התהליך, מאחר ואביחי משדר חריצות והתמדה בלימוד. לאחר סיום ההתלמדות במכון, אעביר אותו לבית הדין של הגר"נ קרליץ או לבית הדין הרבני, ושם אביחי יעבור את סיום הליך הטהרה והברית מילה".
אביחי שנטי גיור הרב שמעון לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד