כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מכת שודים בבתי מגורים בשכונת גאולה בירושלים • כך פועלת השיטה

מקרי שוד חוזרים ונשנים עם דפוס קבוע לימדו את המשטרה כי חוליית גנבים פועלת בתוככי השכונה החרדית הוותיקה, בשיטתיות יעילה במיוחד • אחד הגנבים נעצר, בדרך ללכידת החוליה כולה • כנסו: מה אתם חייבים לדעת כדי להיזהר?

החשודים, דקות לפני המרדף ומעצרו של אחד מהם
החשודים, דקות לפני המרדף ומעצרו של אחד מהם

מכת שודדים בשכונות גאולה בירושלים: לאחר חודש של פריצות וגניבות מבתי מגורים בשכונות החרדיות, המשטרה עצרה חשוד במעשה.

"במהלך החודש האחרון היו למעלה מעשר פריצות לבתים בשכונת גאולה בירושלים על ידי חולייה של בני מיעוטים" מספר ל'בחדרי חרדים' אלון כהן, השוטר הקהילתי באיזור. לדבריו ישנם עוד התפרצויות שלא דווחו למשטרה, וכל תלונה כזאת חשובה.

איך פועלת השיטה? לא מורכב. בדרך כלל הם מגיעים בזוגות, שני בני אדם. האחד נכנס לבניין, בזמן שחברו נותר בחוץ לתצפת ולהזהיר מפני כל דבר שיכול להסגיר אותם. זה שנכנס פנימה, ניגש בדרך כלל לדירות בקומת הכניסה או קומה ראשונה ומנסה לפתוח את הדלתות.

אם הדלת פתוחה, מה שקורה לא מעט, הגנב נכנס פנימה ומתחיל לחפש אחר כסף מזומן, תכשיטים וכלי כסף. במידה והוא נתקל באדם בתוך הדירה, הוא שואל האם הזמינו משלוח ירקות או כל תירוץ אחר, ויוצא. לא מצא אנשים בבית? הוא יוצא עם השלל.

בשבוע שעבר נכנסו לבית באחת הרחובות בשכונה, הפתיעה אותם נערה כבת 18. השודדים שאלו אותה - "הזמנת ירקות?" והיא השיבה בשלילה - הגנב יצא מהבית, אך לא ברח - הוא נכנס לדלת ליד שם מתגוררת ילדה חולה ל"ע בת שבע, משם גנב מחשב נייד בו מאוכסן התיק הרפואי המלא של הילדה. "ההורים בכו לי, כל ההיסטוריה הרפואית שלה שם, אי אפשר להעריך את זה בכסף. המחשב מאוד חשוב לו".

בעקבות גל הפריצות בחודש האחרון, השוטר הקהילתי אלון כהן פנה לחבר מנהל הקהילתי משה כהן שהחל להדביק מודעות בכניסות לבניינים לעורר את התושבים לעירנות מוגברת. "אנשים רבים משאירים דלתות לא נעולות, מפתחות מתחת לשטיח, בארון חשמל או בתיבת הדואר. הגנבים כבר מכיר את את מקומות ה'מסתור' האלה.

"יש הרבה תמימות במגזר, משאירים דלתות פתוחות או מפתחות מתחת לשטיח, בתיבת הדואר או בארון חשמל. אנחנו מנסים להעלות את המודעות של האזרחים ולהזמין משטרה על כל צעד ושעל, המשטרה קיימת לשירות האזרח ולטובתו" אומר אלון ל'בחדרי חרדים'.

לפני כחודשיים נכנס שוהה בלתי חוקי לבית מגורים וביצע גניבה. הוא לא הסתפק בכך ונכנס גם לדירה ליד, אך שם השכן היה נוכח, ושמע אנשים מסתובבים בתוך הבית. הוא הזעיק משטרה והפורץ נתפס על חם על ידי השוטרים שהגיעו למקום.

כאמור, לאחר גל הפריצות, נפגש השוטר הקהילתי עם מר משה כהן חבר מנהל הקהילתי גאולה -בוכרים, והשניים קיימו פעילות משותפת להגברת מועדות התושבים. בין השאר, צפו השניים שצילומי אבטחה בהם נראו חברי החולייה בפעילות.

אתמול (א') בשעות הערב סמוך לשעה 17:30, הבחין מר כהן באחד החשודים בחנות מכולת שכונתית, זיהה אותו על פי הלבוש והמראה שראה במצלמות האבטחה אצל השוטר הקהילתי והזעיק מיד את המשטרה.



לאחר מרדף קצר הצליחו השניים להימלט. כוחות המשטרה באיזור עודכנו על תיאור שני החשודים ולאחר זמן קצר אופנוע סיור של המשטרה איתר את אחד מהם בחניון ברחוב הנביאים במרכז העיר והוא הובל לחקירה.

ממשטרת ירושלים נמסר ל'בחדרי' כי החשוד נחקר וככל הנראה יובא להארכת מעצר. בקשר לשאר חברי החולייה נמסר כי זהותם ידועה וצפויים מעצרים נוספים.

"בשיתוף פעולה עם התושבים ומשטרת י-ם הצלחנו ברוך השם לעצור את גל הגניבות הנוכחי" אומר ל'בחדרי' משה כהן שסייע במעצרו של אחד מהם, "בקרוב נערוך כינוס לתושבי השכונה על מנת להעלות את רמת המודעות בחובת הזהירות מפריצות וחשיבות העניין בהגשת תלונה למשטרה".

מאיר, אחד התושבים שהתפרצו לביתו סיפר כי לא חשב לרגע שבזמן שהוא יוצא לתפילת מנחה מישהו יספיק להכנס לביתו ולרוקן את כלי הכסף, "הערבים האלה נכנסו למקום האינטימי שלי, למבצר הבית. הילדים בסיוט מתמשך לנוכח הבלגן שהשאירו אותם פורצים - מלבד הנזק הכלכלי הרב" הוא מספר ל'בחדרי חרדים' ומוסיף כי אחד הילדים אף נשלח לטיפול פסיכולוגי.
גל פריצות שכונת גאולה חוליית גנבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד