כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גדעון סער נגד נתניהו: "זהו הסכם משפיל"

ההסכם אותו תחתום ישראל עם טורקיה היום, ממשיך לספוג ביקורת נוקבת מכל עבר • "האם ישראל צריכה לשלם פיצוי על משט טרור שיצא מטורקיה?"

גדעון סער, פלאש90
גדעון סער, פלאש90

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות ההסכם לחידוש היחסים עם טורקיה שייחתם היום (ב') במסגרתו תפצה ישראל את משפחות הרוגי משט המרמרה, ותסכים להמשך פעילות חמאס מטורקיה.

בכיר הליכוד והשר לשעבר גדעון סער אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "זה הסכם של השפלה לאומית. אני לא חושב שמדינת ישראל צריכה לשלם פיצויים על כך שחייליה הותקפו על ידי משט טרור שיצא משטח טורקיה".



גם משפחות החיילים הדר גולדין ואורון שאול, שגופותיהם לא הוחזרו מאז צוק איתן, מחו בחריפות נגד ההסכם ואף הקימו אוהל מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים עד ליום רביעי השבוע, במחאה על הסיכומים עם טורקיה שלא כללו את השבת גופות ילדיהם.

ההסכם צפוי להיות מוכרז היום ברומא, שם נועדו היום נציגי שתי המדינות למשא ומתן על הסכם הפיוס. כאמור, במסגרת ההסכם - ישראל תפצה את טורקיה בכ-20 מיליון דולר על תקרית המרמרה, במהלכה נהרגו תשעה פעילים טורקים. בנוסף, ישראל תאפשר הכנסת סחורות לעזה דרך נמל אשדוד.

טורקיה מצידה תחוקק חוק שימנע הגשת תביעות נגד קציני וחיילי צה"ל שהיו מעורבים בתקרית ההוא ותגביל את פעילות ארגון הטרור חמאס בתחומה, כך שייאסר על פעיליו לארגן פעולות טרור נגד ישראל משטח טורקיה.
גדעון סער הסכם טורקיה חידוש יחסים טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד