ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הח"כים הזדעזעו: "אפילו לקופים יש יותר מקום"

חברי הכנסת הגיעו לביקור בבתי הכלא, ולא האמינו למראה עיניהם • האם יהיה שינוי?

בית סוהר, צילום: פלאש90
בית סוהר, צילום: פלאש90

ועדת הפנים של הכנסת ערכה אתמול סיור בכלא אופק ובכלא השרון, והייתה בהלם מתנאי האסירים במקום. יו"ר הועדה ח"כ דודי אמסלם אמר לאחר הביקור כי "אפילו לקופים בגן החיות יש יותר מקום".

לדברי אמסלם - "הצפיפות האיומה בה מתגוררים אסירים בישראל אינה מתקבלת על הדעת. אפילו לקופים בגן החיות יש יותר מקום. אם בתי הסוהר אינם ראויים למגורי אדם, נשחרר אותם. 4.5 מ"ר לאדם זה צפוף ביחס לסטנדרט הבינלאומי וגם בזה איננו עומדים".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם דרש לקבל נתוני צפיפות על כל בית סוהר בנפרד. "יחד עם השב"ס נבנה תוכנית רב שנתית ואני אוביל את קידומה מול האוצר והמשרד לביטחון פנים".

ח"כ אכרם חסון אמר - "מדאיג שאסירים רבים אינם משתקמים וחוזרים לכלא. המדינה משקיעה בכל אסיר 3 מיליון. השאלה אם עושים בכסף שימוש נכון. האם יש רצף בין רשויות הרווחה לשב"ס?" ח"כ אוסמה סעדי הוסיף כי "חייבים למלא את הזמן של האסיר. לא להשאירם ספונים בחדרים. צריך חינוך, תעסוקה והרבה ספורט. בכלא לנוער אופק ראיתי הרבה דברים חיוביים".

עפרה קלינגר, נציבת שב"ס אמרה במהלך הביקור - "הגדלנו את מסגרות השיקום. הן היו חצי ריקות ועכשיו הן מתמלאות. המאסר הוא הזדמנות לא רק לאסיר אלא גם למדינה. אם יתנו לאסיר הזדמנות לתפוס את עצמו אחרת, הוא יבין שהשינוי אפשרי. המדינה משקיעה הרבה כסף בשב"ס אבל לא במתקנים. אדם שחי בתנאים לא מכבדים לא יכול לעשות שימוש גם במשאבים שכן עומדים לרשותו. אין חולק שחייבים לבנות עוד בתי סוהר. כיום כ-40% מהאסירים שוהים במתקנים שאינם מתאימים".
בית כלא אמסלם בית סוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד