כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

תמונת ניצחון: חתן וכלה ישישים, שניצלו מהשואה

הרב דרוקמן מבית חב"ד בפריז חיתן אתמול זוג מבוגרים, שניצלו מהחורבן ונישאו במהלך השנים • בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא מתאר את השמחה הגדולה, ומספר את הסיפור המדהים שלהם

תמונת ניצחון: חתן וכלה ישישים, שניצלו מהשואה
ל

אף פעם לא מאוחר - חתן בן 90 וכלה בת 75, זוג ניצולי שואה יהודים שנישאו בצעירותם לגויים והתאלמנו לפני מספר שנים - נכנסו אמש (א') תחת חופה בבית חב"ד סאן מור בפריז שבצרפת.

מדובר בחתן סמקל ליזנסקי והכלה ליליה רזניק.

הרב הרשי דרוקמן מבית חב"ד בפריז שהשיא את הזוג וליווה אותם בכל התהליך, מספר ל'בחדרי חרדים' - "מדובר בזוג ניצולי שואה, שבצעירותם היו נשואים למשפחות גויים, הזוג הם יהודים כשרים לחלוטין. ולפי כ-10 שנים הם התאלמנו, הגיעו לבית חב"ד בפריז והכירו אחד את השני. הם גרו יחד בבית חב"ד במשך השנים, אך הם מעולם לא חשבו על חתונה. ואז לפני תקופה התחלתי לדבר איתם על חתונה שכדאי וחשוב, ואמש זה אכן קרה, עשינו חתונה לבני הזוג. הם היו מאושרים מאוד".

על ההיסטוריה של בני זוג מספר הרב דרוקמן ל'בחדרי חרדים' - הכלה התייתמה כבר בהיותה ילדה קטנה לא זכתה לראות את ההורים שלה וגדלה בבית יתומים בצרפת, ושם לצערנו חיתנו אותה עם גוי.

"לפני כעשור היא התאלמנה ולפני תקופה היא הגיע לבית חב"ד אצלנו. משם קרבתי אותה ליהדות והדת. החתן היה במחנות ההשמדה בשואה והצליח לברוח משם לצרפת, שם נישאה לגוייה, עד שלפני עשור היא נפטרה. ולפני תקופה הכרתי אותו הוא היה רחוק מהיהדות ולא הבין את המשמעות של הדת, הסברתי לו במשך תקופה על הדת והחשיבות ביהדות עד שהחל להתקרב לדת והגיע אלינו לבית חב"ד פריז".

לדבריו, לזוג לא היו כלל ילדים מבני הזוג הגויים. הוא מוסיף ואומר: "הקשר בין הזוג נוצר מאוד מהר מאז שנפגשו בבית חב"ד". לדברי הרב דרוקמן - "לפני כחודש גילתי שהחתן הזקן בן ה-90 לא עשה בר מצווה כשהיה בגיל -13, אז לפני כחודש ערכנו לו בר מצווה עם עלייה לתורה וכל הנדרש. הוא ממש התרגש. היה לו אור בעיניים".

על החתונה של בני זוג מספר הרב דרוקמן ל'בחדרי חרדים' - הייתה שמחה פורצת גבולות, אנדים ממש התרגשו מהמחזה. לחתונה הגיעו אף אנשים רחוקים מהיהדות שמרוב התרגשות הביעו רצון להתקרב לדת אף הם". לסיום הוא אומר - "הפעילות שלי ושל אשתי בבית חב"ד זה לחפש יהודים אבודים, שלא יודעים את מוצאם".







חתונת ישישים בית חבד פריז ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד