י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בית ספר המריבה: הרב דב קוק יצא להפגין נגד ראש העיר, והוזמן למשרדו

העימות בין התלמוד תורה בראשותו של הרב קוק לבין בית הספר הממלכתי 'ארליך' מחריף, הבוקר יצא הרב להפגנת מחאה מול העירייה

הרב קוק עם ילדי הת"ת
הרב קוק עם ילדי הת"ת

המקובל הרב דב קוק מטבריה יצא הבוקר (ב') עם תלמידי התלמוד תורה שהוא עומד בראשו להפגנת מחאה ותפילה מול בניין עיריית טבריה. סיבת המחאה היא צפיפות וחוסר מקום לתלמידי הת"ת לקראת השנה הבאה, ואי הקצאה מסודרת.



הכל החל לפני כחודש, כאשר המבנה בו שכן במשך שנים התלמוד תורה של הרב נמכר לקבלן לטובת בניין מגורים, כך שהתלמידים נותרו ללא מבנה קבע.

העירייה אכן נרתמה לעזרתם - לאחר שדרשו הקצאה חדשה לתלמוד תורה, נענו ואישרו הקצאה בחלק מבית הספר הממלכתי 'ארליך', כך שבחלקו ילמדו ילדי התלמוד תורה. על פי התכנית שאישרה העירייה, בחלקו הגדול של המבנה ילמדו התלמידים החילוניים ששלטו עד כה בכל בשטח, ואילו בחלקו הקטן יותר - יכנסו ללמוד תלמידי תלמוד תורה של הרב דב קוק.

אולם, מחאת ההורים מבית הספר הממלכתי 'ארליך', שהשביתו את הלימודים בבית הספר, גורמת לעירייה לחזור בה מההקצאה - ובכך תלמידי הת"ת יישארו ללא מבנה. יצויין כי התלמוד הורה בראשותו של הרב קוק מונה כ-200 ילדים. הורי הילדים והנהלת הת"ת חוששים כי בשנה הבאה לא יהיה מקום לימודים מוסדר, וילדיהם יישארו ללא מסגרת מסודרת.

גורם בכיר בעיריית טבריה אומר הבוקר ל'בחדרי חרדים': "לאחר המחאה ר"ע טבריה יוסי בן דוד הזמין את המקובל הרב קוק לפגישה בחדרו, בניסיון לפתור את המשבר בארבע עיניים".

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' לפני כחודש, ההורים מבית הספר ארליך החלו במסע איומים הכולל איום כי לא ירשמו את ילדיהם לשנת הלימודים הבאה, כך שבית הספר בן מאה השנים עלול להיסגר. ההורים מוחים על ההפרדה הפיזית הצפויה לחצוץ בין התלמידים, ועל כך שבית הספר החילוני יהפוך לחרדי.

דובר עיריית טבריה אילן אוחנה אמר לפני כחודש ל'בחדרי חרדים' - "ישנו תהליך מסודר של בקשה להקצאה שהועברה לוועדת ההקצאות העירונית ושפורסמה כמתחייב מהחוק בעיתונות הכתובה.

"למערערים ישנה אפשרות להגיש התנגדויות במועד שנקבע למשך 45 יום. בתום המועד ייקבע תאריך להתכנסותה של וועדת ההקצאות ובה יצטרכו לקבל החלטות בנושא. עדיין לא תמה התקופה ועדיין לא התכנסה הוועדה. לאחר הדיון בועדת ההקצאות הנושא יועבר לאישור מועצת העיר.

"בכל מקרה, בהתאם לבקשה שהוגשה לוועדת ההקצאות העירונית מדובר בהקצאה זמנית בלבד מוגבלת בזמן לתקופה של שנה, עם אופציה להארכה בעוד שנה. ראש העיר טבריה יוסי בן דוד ייוועד בקרוב עם נציגי ההורים של בית ספר ארליך ועם וועד ההורים העירוני, על מנת לדון בנושא זה".









הרב דב קוק חרדים בטבריה מחאת ארליק בית ספר המריבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד