י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

"הלכתי בלית ברירה. רק בשביל הבריאות" • צפו

פישי ברקוביץ', המתמודד החרדי הראשון ב'ריאליטי', מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', על הקשיים, הלבטים, והיחס מצד בני המשפחה והקרובים • וידאו גדול במיוחד

"הלכתי בלית ברירה. רק בשביל הבריאות" • צפו
׳₪׳™׳©׳™







ממשק נוסף לנוחות הגולשים:



בשבועות האחרונים התעוררה סערה-זוטא בציבור החרדי: זוג חרדי, פישל ומלכי ברקוביץ, תושבי ביתר עלית לשעבר, כיום תושבי היישוב צור הדסה, מחליטים ביום בהיר להשתתף בתכנית 'ריאליטי' בטלוויזיה - 'לרדת בגדול'.

התוכנית משודרת בערוץ 10.

בני הזוג, הסובלים מעודף משקל, ראו את התכנית, והחליטו להצטרף למשתתפים, בכדי לרדת בגדול.

השתתפותם של הזוג בתוכנית הריאלטי, עוררה סערה בציבור החרדי. במשך שבועות, מאז נודע על הצטרפותם, הם סובלים מהתקפות חוזרות ונשנות, בין היתר גם בפורום 'בחדרי חרדים', שם דנו בהרחבה בתופעה שהביאה את בני הזוג אל התכנית.

'בחדרי חרדים' יצא לשוחח עם האיש שעומד מאחורי הסערה הגדולה.

בראיון בלעדי - שנערך לאחר אין-ספור תיאומים בין ההפקה ומחלקת יחסי הציבור של התכנית להנהלת האתר - מספר פישי (פישל) על ההחלטה להתמודד, על ההשלכות, ההתמודדויות, החששות, הסיבה האמיתית בגללה החליטו הוא ואשתו להשתתף בתכנית, וגם על כתבים ועיתונאים שהוציאו דברים מהקשרם.

"לא האמנתי שיקבלו חרדי לתוכנית"

• איך הכול התחיל?

"היינו צופים הדוקים של התכניות הקודמות של 'לרדת בגדול'", פותח פישי. "תמיד כשראינו את התוכנית, חלמנו לעשות את התהליך והשינוי שהמתמודדים עשו בתוכנית.

"כשמלכי, אשתי, העלתה את הרעיון, פסלתי אותו על הסף. לאחר תקופה התחלתי להבין שאני במצב רע, אנשים בעבודה היו אומרים לי: 'תסתכל על עצמך, איך אתה נראה', וכל מיני ביטויים דומים והבנתי שאני צריך לעשות משהו, שינוי גדול.

"יום אחד, באמצע העבודה, הרמתי טלפון לאשתי, ואמרתי לה: 'מלכי, תרשמי אותנו לתוכנית. עכשיו! ואם אנחנו נתקבל אנחנו הולכים לאודישנים'. וזה מה שקרה.

"לא האמנתי שיקבלו חרדי לתוכנית כזאת, כאילו למה צריך אנשים כמונו?! וכשכן קיבלו אותנו שמחתי שאני יוכל לייצג את מי שאני, בתור חרדי".

• לא התייעצת עם רב או עם המשפחה לפני כן?

"לדעתי הטעות הראשונה הכי גדולה שיכולתי לעשות היא, אם הייתי הולך להתייעץ אם מישהו. אמרתי לעצמי שכשאני אלך לצילומים, כולם יידעו. ההחלטה הייתה לא להגיד לאף אחד. במבט לאחור אני לא רואה בזה טעות, אני רואה בזה את הצעד הכי גדול ונכון שעשיתי בחיים".

למה דווקא הם שומרים שבת?"

• טלוויזיה זה שלב מאוד רחוק. לא חששת?

"נכון שאני אצטרך להתמודד עם הרבה דברים בעתיד בעקבות הליכה לתכנית. אבל מנגד יכול להיות שעשיתי פריצת דרך. ואני מאמין שאחרי ילכו רבים לכיוונים כאלו.

"לדעתי, לגביי החששות, זאת טעות לחשוב שלא יקבלו את הילדים שלי במקום כזה או במוסד כזה. אבא ששולח את הבן שלו למוסד שלכל הילדים אין אינטרנט ולילד בבית יש אינטרנט, זאת הטעות הכי גדולה שיכולה להיות. כי הוא מרגיש הכי לא נוח, הוא מרגיש בודד.

"תמיד חשבתי שאין לי בעיה ליזום דברים כאלו, שרק מי שיש לו גישה פתוחה בציבור החרדי שיהיה לו את האומץ לעשות את מה שהוא חושב לעשות. זה חלק מהחיים. צריך לעשות את מה שאתה רוצה לעשות, אבל תוך שמירת עקרונות החרדיים, אם זה להתפלל או לשמור שבת.

"אנשים אמרו לי ולהפקה בתוכנית, מה הם שומרים שבת? למה דווקא הם? זה קצת כאב להם, אבל אני התעקשתי על זה לפני הכניסה להתכנית. והבנתי והוכחתי שאפשר להיות חרדי וגם ללכת לטלוויזיה".

• אתה לא חושב שלקחו אתכם לצורך רייטינג?

"לא חושב שזה נכון. אני יכול להגיד לך שהדאגה שקיבלתי מהתוכנית, אם זה מערוץ 10 או מהמפיקים בכדי שנרד במשקל או שנקבל את הרופאים הכי טובים, הייתה גבוהה מאוד. אם זה היה רק משיקולי רייטינג, לא הייתה כזו דאגה. ההוכחה הכי גדולה היא שעד היום אחרי הצילומים, הם נמצאים איתנו בקשר הדוק".

"לא קיבלו אותנו בחום ובאהבה"

• המשפחות שלכם כועסות או לא מדברים איתכם?

"אף אחד לא רצה לקבל את זה בהתחלה, שהלכנו לתוכנית. ברור שהמשפחות הקרובות אלינו כועסים מאוד, כי הם לא ציפו שזה יקרה.

"כשיצאנו מהתוכנית הם הבינו כמה עבדנו קשה וכמה הלכנו למטרה מסוימת. כמובן שהם לא קיבלו אותנו בחום ובאהבה, אבל הם עדיין שומרים איתנו על קשר. ומנגד, הם לא מעודדים אותנו ולא תומכים במהלך הזה.

"אין לי בעיה עם הבחירה שלהם, הם לא חייבים לתמוך, זאת החלטה שלהם. כל הידיעות בעיתונות על כך שניתקו איתנו את הקשר ולא מקבלים אותנו, הם דברים לא נכונים שעוותו על-ידי כתבים כאלו ואחרים".

• אתה לא חושש שתחזרו ותעלו את כל המשקל?

"הדבר הכי מפחיד הוא הסרט שהוקרן לפני תחילת התוכנית על המתמודד מוטי, שהיה בעונה הקודמת והשמין חזרה את כל המשקל שהוא ירד, ואף יותר מזאת - עד לכדי מצב שהוא לא היה יכול לנשום והוא פונה לבית החולים.

"זה דבר שמזעזע אותך ומעיר אותך חזרה למציאות, וזאת למרות שאנחנו בבלון מסוים שכולם רודפים אחרינו ורוצים לצלם אותנו, אבל חייבים להתמודד.

"אמרתי לעצמי שאני הולך להוכיח לכולם שאפשר להישאר עם הירידה הזאת גם אחרי התוכנית. בימים אלו אני עובר הכשרה להיות מאמן חדר כושר בירושלים, וזה הולך לצאת לדרך יום אחרי הגמר.

"אנשים צריכים לדעת שכשבן אדם הולך לתוכנית טלוויזיה זה הדבר האחרון שלו, השלב האחרון שהוא יכול לעשות למען המשקל שלו ולמען הבריאות שלו. אם אני שנה אחרי התוכנית אצליח לשמור על המשקל - אני יודע שניצחתי".

בנוסף, מספר פישי בראיון על המתמודדים שהופתעו מאורח חייהם החרדים, ועל שהצליחו לשמור על תדמיתם החרדית, למרות כל הקושי.

"לא הייתי הולך לתוכניות ריאלטי אחרות"


• מה הנקודה ששברה אתכם בתוכנית האחרונה?

"סיפרו לנו שמהתוכנית הזאת מתחילים לקיים את ההדחות ביחידים ולא בזוגות, ואני טענתי להפקה ולצוות התוכנית שאנחנו באנו כזוג, ואני לא מוכן לחזור הביתה לבד. ואם אחד מאיתנו יצטרך ללכת, אז אנחנו נלך יחד ולא לבד".

• היו כל מיני הצהרות של עסקנים חרדים נגדכם? איך אתם מגיבים?

"אני לא יורד לפרטים הקטנים מי ומה. אבל אני יכול לומר שאני לא חושש מתגובות כאלו. במקומות שאני מסתובב ומתפלל, אני מקבל את היחס הראוי שאני צריך לקבל, ואם יש עסקנים שרוצים לומר דברים או לכתוב אותם שיתמודדו עם המצב, כי אני לא נמצא היום בתמונה לבד. יש רבים כמוני בציבור החרדי.

"לא הייתי הולך לתוכניות ריאלטי אחרות, אבל תכנית שתעזור לי בבריאות כמו התכנית הזאת ותעזור שיהיו לנו ילדים, אז אני אלך לתוכנית כזאת, מבלי להתייחס להצהרות כאלו ואחרות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 96 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד