ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הבורסה מציגה: סיכום המסחר מתחילת 2010

הנתונים כולם מעודדים: עליות שערים אפיינו את כל המדדים המובילים • סך גיוס ההון בשוק המניות, בהנפקות והקצאות פרטיות, מגיע לכ-10.3 מיליארד שקל מתחילת השנה

הבורסה מציגה: סיכום המסחר מתחילת 2010

הרשות לניירות ערך מנפיקה דו"ח המסכם את הרבעון השלישי של 2010, ואת המסחר בבורסה בכללותו מתחילת השנה. על פי הנתונים, בסיכום חודש אוקטובר עלו מדדי ת"א-100 ות"א-25 בכ-4% והשלימו עלייה של כ-11% מתחילת השנה, כאשר ב-25 באוקטובר הגיע מדד ת"א-25 לשיא כל הזמנים חדש – גבוה בכ-3% מהשיא הקודם שנרשם בחודש אפריל.

עליות שערים אפיינו החודש את כל המדדים המובילים. בין הבולטים: מדד הנדל"ן עם עלייה של כ-10%, לעומתו מדד התל-טק עלה בכ-2.6% בלבד, חברות ושותפויות הנפט, שעלו באוקטובר בכ-7%, ממשיכות לבלוט עם עלייה חדה של כ-63% מתחילת 2010.

המסחר בשוק איגרות החוב באוקטובר, בדומה לשוק המניות, התאפיין בעליות שערים, איגרות החוב הלא-ממשלתיות צמודות המדד בלטו עם עלייה של כ-3% החודש וכ-13% מתחילת השנה.

איגרות החוב הלא-ממשלתיות צמודות המט"ח עלו החודש בכחצי אחוז, איגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד עלו החודש בכ-2.5% ואילו הלא-צמודות רשמו עלייה של עד כ-0.8%.

באוקטובר עלה המחזור היומי במניות והסתכם במחזור ממוצע של כ-2.2 מיליארד שקל, בדומה למחזור במחצית הראשונה של השנה, וזאת לאחר מחזור של כ-1.7 מיליארד שקל בלבד ברבעון הקודם.

בשוק המניות הראשוני גויסו כ-2.1 מיליארד שקל לעומת כ-1.1 מיליארד שקל ברבעון הקודם, מתוכם כמיליארד שקל גויסו בשש הנפקות לציבור ושלוש הנפקות זכויות, 385 מליון שקל גויסו ע"י חברת טאואר, כ-230 מיליון שקל גויסו ע"י חברות 'ישראמקו' ו'אמות' בהנפקת מניות.

מיליארד שקל נוספים גויסו ב-11 הקצאות פרטיות, מרבית הסכום, כ-965 מיליון שקל, גויס ע"י אלון רבוע כחול, כ-45 מיליון שקל הוזרמו לחברת הנדל"ן אשטרום נכסים, בעקבות מימוש סופי של כתבי אופציה למניות.

סך גיוס ההון בשוק המניות, בהנפקות והקצאות פרטיות, מגיע לכ-10.3 מיליארד שקל מתחילת השנה, לעומת כ-6.5 מיליארד שקל בכל שנת 2009. יצוין כי 34 חברות חדשות, מהן 20 מתחומי הביומד והטכנולוגיה, הגישו טיוטת תשקיף והן צפויות לגייס הון בשוק המניות.

במסגרת ההפרטה, גייסה מדינת ישראל כ-830 מיליון שקל בתמורה למכירת יתרת החזקותיה במניות בנק דיסקונט למשקיעים מוסדיים, וזאת באמצעות בנק ההשקעות "סיטי גרופ", יצוין כי מתחילת השנה מכר האוצר כ-25% ממניות הבנק, למשקיעים מוסדיים, בתמורה לכ-1.8 מיליארד שקל.

הממשלה גייסה באוקטובר בבורסה, סכום של כ-6 מיליארד שקל, לעומת כ-4.5 מיליארד שקל בממוצע חודשי מתחילת השנה, כ-76% מהסכום גויסו באמצעות אג"ח לא צמודות וכ-24% באמצעות אג"ח צמודות מדד, במקביל, נרשמו החודש פדיונות ענק של קרן אג"ח "שחר" ואג"ח "גליל" בסך של כ-3.9 וכ-1.7 מיליארד שקל, בהתאמה. לפיכך, סך הגיוס נטו הסתכם בכ-0.4 מיליארד שקל באוקטובר, לאחר גיוס בהיקף של כ-1.6 מיליארד שקל מתחילת השנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד