כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סוגיית הכותל: נתניהו ייפגש עם החרדים

ראשי המפלגות החרדיות, רב הכותל ויועצי ראש הממשלה ישתתפו בפגישה בנושא הרגיש, שתיערך ברביעי הקרוב בלשכת רוה"מ

המאבק האחרון בכותל
המאבק האחרון בכותל

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש ביום רביעי הקרוב עם ראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בהמשך לסאגת מתווה הכותל המערבי שטרם נמצא לה פיתרון.

בפגישה שנקבעה ליום רביעי בלשכת ראש הממשלה, הוזמנו ראשי המפלגות החרדיות, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', ויועצי ראש הממשלה רונן פרץ ויונתן שכטר. לבחדרי חרדים נודע כי בלשכת ראש הממשלה שוקלים לזמן גם את הרבנים הראשיים לישראל לפגישה.

אמש, בראיון למשה גלסנר במהדורה המרכזית בקול ברמה, התייחס השר יעקב ליצמן לסערה סביב מתווה הכותל, הודיע כי יתנגד לכל שינוי בסטטוס קוו ואף איים כי במידה ובית המשפט העליון יתערב בנושא - לא יהיה מנוס מלחוקק חוק עוקף בג"צ. "יש לנו סטטוס קוו. על זה חתמנו. אף אחד לא יכול לערער על זה - גם לא נתניהו. אם בג"צ יתערב נצטרך לחוקק חוק נגד הבג"צ".

כזכור, לפני כחודש ימים ערכו ראשי המפלגות החרדיות שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים משה גפני סיור משותף ברחבת 'הכותל הרפורמי'.

הסיור נערך בהדרכתו של רב הכותל הגר"ש רבינוביץ', לקראת הכנת המתווה הסופי בנושא על ידי מזכיר הממשלה דוד שרן בתיאום עם הסיעות החרדיות. במקביל, נפגש שרן באותו עם הרבנים הראשיים לישראל כדי לתאם עמם את הפשרות המוצעות.

הסאגה חזרה לסדר היום לאחר שלפני כשלושה חודשים, מתווה הכותל הרפורמי 'התפוצץ' בעקבות לחץ חרדי - וראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את ראש לשכתו דאז דוד שרן, שמונה בינתיים לתפקיד מזכיר הממשלה, לרכז את הדיונים בנושא מול הגורמים השונים ולהציג בפניו בתוך 60 ימים המלצה לצעדים הנדרשים לפתרון הקשיים, לפי הפתרון שהוצע. בינתיים הצדדים לא הגיעו להבנות.
הכותל המערבי נתניהו חרדים פגישה רב הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד