י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חסד בבאר-שבע • העלות: 5 מיליון דולר

תודות לתרומת עתק, במעמד בכירים, נחנך מרכז השירותים השני בגודלו ברחבי הארץ של ארגון 'יד שרה' • אורי לופוליאנסקי: "הבניין דומה לאוהלו של אברהם אבינו" • דיווח וגלריה

'בית חסידמן'. המבנה החדש
'בית חסידמן'. המבנה החדש

בטקס מרשים, נחנך בבאר שבע 'בית חסידמן', מרכז השירותים השני בגודלו של יד שרה ברחבי הארץ. המרכז החדש ייפתח לציבור בשבועות הקרובים.

המבנה משתרע על שטח של 3,800 מ"ר ויכלול מגוון שירותים שיקלו על אנשים המתמודדים עם קשיים תפקודיים.

בין השירותים במבנה בן שלוש הקומות: מרכז השאלה לציוד רפואי-שיקומי; שיקומון – מרכז יום שיקומי; מרכז תצוגה וייעוץ למכשירים ואביזרים; שירותי בית וקהילה הכוללים טיפולי שיניים לחולים המרותקים לביתם; ייעוץ משפטי לאוכלוסייה מבוגרת; ותעסוקה יוצרת למרותקי בית הכוללת אמנות ויצירה, תיעוד סיפורי חיים ולימוד מחשבים.

במרכז החדש יפעל בית מלאכה לתיקון הציוד הרפואי ומחסן חרום של ציוד רפואי.

יד שרה גם מפעילה נכוניות להסעת אנשים בכיסאות גלגלים ומתקינה לחצני מצוקה בבתיהם של קשישים ובודדים המחוברים למוקד יד שרה. בבאר שבע גם פועל שירות ייחודי, "סיירת תיקונים", בו מתנדבים משפצים בתים של קשישים וחולים מרותקים.

בטקס סיפר דניאל חוסידמן, התורם ממקסיקו, כיצד הפך אותו נשיא יד שרה אורי לופוליאנסקי לחסיד מושבע של פרויקט הקמת מרכז אזורי בדרום לטובת תושבי הנגב כולם. "לכל מקום אליו אני מגיע אני שומע מחמאות על פעילותה של יד שרה למען כלל תושבי ישראל", אמר.

נשיא יד שרה, אורי לופוליאנסקי, השווה בין הבית החדש לאוהלו של אברהם אבינו.

נאומו של ראש עירית באר שבע רוביק דנילוביץ' היה חיבוק חם במילים ליד שרה ולדניאל חוסידמן. בלט במהלך הטקס הקשר ההדוק בין יד שרה לבין עירית באר שבע, שתרמה את השטח לבניית המרכז החדש. "עקבנו אחר הקמת הבית הזה – צעד אחר צעד", אמר ראש העיר, "והתחושה היא שנולד בעיר הזאת בית איכותי, מקצועי, מרגש. תחילה היה ניצוץ של חזון. אחר כך בא החיבור עם התורם ובאה בחירה עם אנשי מקצוע מן השורה הראשונה".

בפנותו לתורם אמר ראש העיר: "דניאל – בשם המשפחה שלך 'חוסידמן', יש שלוש אותיות המרכיבות את המילה חסד. הבית הזה מסמל יותר מכל נתינה חסד ואהבה. דמותו מכניסת האורחים של אברהם אבינו שורה על המקום הזה. יש כאן מתנדבים הפועלים ללא ליאות ושלא על מנת לקבל פרס".

הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע כיבד את האירוע בנוכחותו וקבע את המזוזה בשערי הבית. אשר גרינבאום, יו"ר אגודת הידידים, ומנואלה אטיאס, רכזת פרויקט תעסוקה יוצרת למרותקי בית היו נציגם הנאמן של ידידי יד שרה ו-180 המתנדבים.

ליד שרה 16 סניפים בדרום הארץ, שניים מהם בבאר שבע. בשנה האחרונה השאילו מתנדבי הדרום 36,000 פריטי ציוד רפואי; הסיעו 10,300 נכים ב"נכוניות" – רכבים עם מעליות; ערכו 18,000 ביקורים לחולים מרותקי בית; העניקו 750 טיפולי שיניים לחולים מרותקים; 16,800 תיקונים של ציוד רפואי.

בית חוסידמן בשדרות שאול המלך 2, נבנה, כאמור, בזכות תרומותיהם של דניאל חוסידמן, קרן עדה, הקרן לפיתוח שירותים חברתיים במשרד הרווחה, עיריית באר שבע ותורמים נוספים. עלות הבנייה כ-5 מיליון דולר. הבנייה ארכה כשלוש שנים.





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד