כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עורך הדין נפרד מהרב'ה: "איש מופת" • טור

עו"ד ישראל ענדין נפרד בטור מרגש מהאדמו"ר מזלאטשוב זצ"ל: "כל אחד שנכנס למעונו, בין אם הכירו ובין שלא, ידע לכבדו ולהוקירו, להושיבו לימינו ולהרעיף עליו טללי תחיה ואהבה. כך כבש את לב המונים. את האהבה הגדולה השיבו לו אלפי אנשים ביומו האחרון עת ליווהו בכבוד גדול למנוחות עולמים"

כותב השורות עם הרבי מזלאטשוב זצ"ל. (צילום: שמואל דריי)
כותב השורות עם הרבי מזלאטשוב זצ"ל. (צילום: שמואל דריי)

הלב מסרב להאמין. ביום שישי האחרון הגיעה הידיעה הפתאומית על החייאה בבית האדמו"ר מזלאטשוב. קיווינו, התפללנו ויחלנו שימשיך לאור באור החיים אבל משמיים רצו אחרת.

הכרתי אותו בשנה האחרונה וידעתי כי גבהו דרכיו מדרכינו. הוא היה אות וסמל, דוגמא ומופת לאהבת ישראל אמיתית שבערה בקרבו ובכל יישותו. הוא אהב כל איש ישראל באמת ובתמים, ללא התחכמויות וללא הצטעצעויות. אהב וחיבב כל יהודי, קטן כגדול.

השתתפתי בכמה טישים שערך בבית המדרש וראיתי יהודי שהיה כולו דבוק באלוקים, מאמין בדרכיו ומתנהג בחסידות. באחת השיחות ששוחח עמי סיפר לי על אביו האדמו"ר רבי מיכל'ה מזלוטושוב ועל מלחמותיו נגד הטכנולוגיה. "היום כולם רואים", אמר לי אז הרבי, "כי אבא צדק וראה כבר בעיני רוחו לפני יובל שנים את חורבן הדור"

לפני כשנה כשענדתי לראשי את תואר עו"ד, התקשר אלי הרבי ביום המבחן ואיחל לי ברכה והצלחה. שיחת הטלפון הזו ריגשה אותי מאוד. הוא זכר שיש לי מבחן וידע לומר את המילה המתאימה.

כשחנכתי את משרדי החדש בבית שמש הזכרתי לפניו והוא הביע נכונותו להגיע במיוחד. ואכן טרח ובא ונשא מדברותיו בהם שימח אלוקים ואנשים. הוא אהב לראות אנשים מחייכים ושמחים.

הוא היה איש מופת צנוע ונחבא אל הכלים. יגיעתו בתורה וידיעותיו המופלאות היו צנועות ומכוסות. כלום לא ביקש לעצמו ורק רצה להטיב עם הזולת. שעוד יהודי ישמח, שעוד יהודי ייהנה.

בשתיית ה'לחיים' שערך לרגל פתיחת משרדי דיבר בארוכה אודות אנשים שמשקיעים את חייהם בהבלים ושוכחים מהמטרה לשמה באו לעולם. את דבריו תיבל כמו תמיד בדברי צחות אבל הדברים נכנסו לכל לב.

וכל אחד שנכנס למעונו – בין אם הכירו ובין שלא הכירו – ידע לכבדו ולהוקירו, להושיבו לימינו ולהרעיף עליו טללי תחיה ואהבה. כך כבש את לב המונים. את האהבה הגדולה השיבו לו אלפי אנשים ביומו האחרון עת ליווהו בכבוד גדול למנוחות עולמים.

יהי זכרו הגדול ברוך ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרבי מזלאטשוב ישראל ענדין פרידה אהובם וליבם של ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד