כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ניצחון חרדי: "חוק המקוואות" אושר בכנסת

מליאת הכנסת אישרה את חוק המקוואות של ח"כ משה גפני בקריאה ראשונה. ברוב של 28 בעד 18 נגד. חברי הכנסת של ש"ס לא נכחו בהצבעה והתקזזו. גפני: "המשיח יכול לבוא. 27 שנים אני בכנסת. אני לא זוכר שסיעת 'מרצ' נלחמת למען זה שיטבלו במקווה"

משה גפני (הדס פרוש, פלאש 90)
משה גפני (הדס פרוש, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את "חוק המקוואות" של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בקריאה ראשונה ברוב של 28 תומכים מול 18 מתנגדים. חברי הכנסת של ש"ס לא נכחו בהצבעה והתקזזו. החוק יעבור לדיון בועדת הפנים לצורך הכנה לקריאה שניה ושלישית.

בהצעת החוק מוצע לקבוע כי מועצה דתית תהיה רשאית שלא להתקשר בהסכם לשם שימוש במקווה טהרה כהגדרתו בהצעה, אף אם התקשרה המועצה הדתית בהסכם עם המדינה או עם רשות מרשויותיה.

בנוסף מוצע כי תחילתו של חוק זה יהיה תוך תשעה חודשים מיום פרסומו כדי לאפשר היערכות ליישומו של התיקון המוצע.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במדינת ישראל, מאז ומעולם, משמשות המקוואות לצרכי מסורת הלכה ומנהג ולשם כך ניתן מימון ציבורי לבניית ותחזוק המקוואות. בעקבות עתירת גופים שמטרתם לקעקע את יסודות היהדות המקובלת במשך אלפי שנים. פסק בית המשפט העליון, כי יש לאפשר לכתות שונות, לעשות שימוש במקוואות טהרה, לצורך טקסים שונים, שנערכים על ידם".

יוזם החוק ח"כ גפני אמר בדיון: "אם רוצים להשתמש במקווה לצרכים אחרים המועצה רשאית שלא לעשות הסכם. בונים מקווה רק לצורך טהרה שזה כל אחד יכול לבוא". בסיכום הדיון הוסיף גפני בעקיצה: "המשיח יכול לבוא. 27 שנים אני בכנסת. אני לא זוכר שסיעת 'מרצ' נלחמת למען זה שיטבלו במקווה".

ח"כ זהבה גלאון אמרה בדיון: "הכנסת הזו מביאה פשרה רקובה. בפעם הקודמת ח"כ גפני לפחות הצגת את השקפת העולם שלך. מצאתם גוי של שבת – הסוכנות תביא כסף ותבנה מקוואות לאנשים ה"מצורעים" האלה. זה מה שאומרת הצעת החוק. שיש כאן קבוצה שאתם מבקשים להדיר מהיהדות".

ח"כ עליזה לביא אמרה: "ח"כ גפני מביא לפה נזק עצום, שמביא לשנאה ולכך שהרבה מאוד לא ירצו לקיים את המצווה הזו. במדינת ישראל כל כלה צריכה ללכת לטבול במקווה, החוק הזה יאפשר למועצות לא לאפשר טבילה לכאלה ואחרים. עם הניסוח העמום הזה גם המועצה תוכל לא לאפשר למתגיירים לטבול. אתה נותן כוח למועצות הדתיות לעשות איפה ואיפה. איפה המוסר היהודי שלך?".
חוק המקוואות משה גפני מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד