י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שקד: "אם היינו מקבלים את תכתיבי החרדים - כבר היו דיינים"

במסגרת "שאלות ללא הכנה" הפתיע חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד את שרת המשפטים שקד, והקשה עליה באחת הסוגיות הרגישות בקואליציה, שהגיעה כמה פעמים לבית המשפט העליון - מינוי דיינים קבועים לבית הדין הרבני הגדול

כינוס הועדה למינוי דיינים
כינוס הועדה למינוי דיינים

שרת המשפטים איילת שקד השיבה אמש (ב') במליאת הכנסת על שאלות של חברי הכנסת שהוצגו לה ללא הכנה מראש, במסגרת המתכונת החדשה כפי שנקבע בתקנון הכנסת בסוף כנס החורף.

ח"כ יהודה גליק הקשה והתייחס לכינוסה הצפוי של הוועדה למינוי דיינים, ולכך שהוועדה לא ממנה דיינים עקב חוסר הסכמות בין החברים בה.

ח"כ גליק - "נוצרה מציאות שלא תעלה על הדעת של כניעה לתכתיבים של מפלגות חרדיות ונציגי הציבור שלהן. גברתי, בכוחך לגבש גוש חוסם בוועדה ואף לגבש רוב לטובת מינוי דיינים גם לערכאות הנמוכות, אך את בוחרת לנקוט קו פסיבי מול ש"ס, המטילה וטו על מועמדים המזוהים, רחמנא ליצלן, ידידותיים מדי לטעמה כלפי נשים".

השרה שקד השיבה - "יכולנו כבר לבחור אם היינו מקבלים את התכתיבים של המפלגות החרדיות. עצם העובדה שאנחנו לא בוחרים והישיבות מתבטלות, זה אומר שאנחנו כנראה לא מקבלים את אותם תכתיבים.

"ופה אני אומרת לחברי הוועדה לבחירת דיינים בין אם זה הרבנים הראשיים או כל מי ששומע אותי מתוך חברי הוועדה - אם אנחנו לא נתכנס ונבחר דיינים עד אמצע יולי בעצם בית הדין הרבני הגדול ייסגר כמעט למעשה".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בג"צ הורה סופית לפני כשבועיים כי כל המינויים הזמניים לבית הדין הרבני העליון יפקעו בתוך חודש. הדבר טרף את כל הקלפים ויחייב מינוי מידי כמעט של דיינים קבועים לבית הדין לפני שפעילותו תשותק כליל.

שופטי בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, מני מזוז ואורי שהם הורו כי כל המינויים הזמניים לביה"ד הרבני העליון יפקעו. בהחלטתם כתבו השלושה כי "המינויים בפועל יפקעו ביום ט בתמוז תשע"ו.

הדיינים שמינויים יבוטל לאור ההחלטה הם: הרב יצחק אלמליח, הרב יצחק זר, הרב מימון נהרי, הרב נחום גורטלר, הרב דוד לבנון והרב מיכאל עמוס. לפי הכרעת בית המשפט דאז נקבע כי אם לא ימונו דיינים תוך ארבעה חודשים על ידי הוועדה לבחירת דיינים, לבית הדין הגדול, יבוטלו המינויים הזמניים, ובית הדין הגדול ייסגר עד למינוי דיינים הקבועים.
מינוי דיינים בית הדין הגדול שרת המשפטים שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד