י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

קק"ל חולקת כבוד לזכרו של הרבי מחב"ד

פארק 770 נחנך בכפר חב"ד על ידי הקרן הקיימת לישראל - שפיתחה את סביבת בית הרבי מלובביץ'

חנוכת הפארק, צלם: יוסי זליגר
חנוכת הפארק, צלם: יוסי זליגר

במעמד חגיגי חנכה קרן קימת לישראל בשיתוף המועצה האזורית עמק לוד את פארק חב"ד הממוקם בכפר חב"ד. בניית הפארק נחלקה למספר שלבים, כשהטקס ציין את סיומו של השלב הראשון והמשמעותי, ובו השתתפו יו"ר קק"ל דני עטר, ראש המועצה האזורית עמק לוד דוד יפרח ומנהל מרחב מרכז בקק"ל חיים מסינג.

בשלב זה התמקדו ביצירת פארק סביבתי קהילתי בכפר חב"ד שייתן מענה לפיתוח ריאה ירוקה ביישוב, ועבור יצירת אזור התכנסות לאלפי המבקרים והאורחים הפוקדים את בית הרבי מלובביץ'. חשוב לציין כי בית הרב הוא העתק מדויק של הבית בו התגורר מרחוב 770 בניו יורק, כולל פנים הבית. במהלך היומיום משמש הבית כבית כנסת וכולל.

העבודה כללה גינון ונטיעות כולל בחצר בית הרבי, בניית משטח התכנסות, הקמת תאורה שמאירה את בית הרב ואת הפארק בשעות הערב והלילה, שבילי אופניים, פינות ישיבה ומצפור.

יו"ר קק"ל, דני עטר: "החיבור שלי לחב"ד מלווה אותי לאורך חיי, בהחלטות המשמעותיות שקיבלתי. לפני 25 שנה קיבלתי דולר מהרבי, שנמצא איתי עד היום. אני שמח על הפרויקט ומברך אותו, ואנחנו נמשיך לשלבים הבאים לסיומו".

ראש המועצה האזורית עמק לוד, דוד יפרח, הוסיף כי "על הפרויקט אמונה קק"ל שהשקיעה משאבים רבים בהקמת הפארק, ובשיתוף עם המועצה, יחד נמשיך לפתח את הפארקים והיערות בעתיד. תודה בשם התושבים והמועצה לקק"ל על הפרויקט".

מנהל מרחב מרכז, חיים מסינג: "נעשתה פה עבודה קשה ומושקעת של יחידת הביצוע של מרחב המרכז, ואנו עדים היום לעבודה המדהימה שניהלה, ביצעה והביאה אותנו בזמן הקצר לסיום הפרויקט".

נציג תלמידי כפר חב"ד יוסי וייגל: "כל בוקר בברכות השחר אנו אומרים ציטוט מדברי המשנה, אלו דברים שאין להם שיעור, אחד מהם הוא לראות את הקודש. מזכירים את הדברים שאוכלים את פירותיהם בעולם הזה והקרן קימת להם לעולם הבא. תודה רבה לקרן קימת לישראל שמאפשרת לנו סביבת לימוד נעימה בזכות הפיתוח באזור".
קקל בית חיינו פארק 770 בית חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד