כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שרפת דגל? היכון להחמרה בעונש שיוטל עליך

מליאת הכנסת אישרה אתמול חוק חדש, המבקש להחמיר בעונשם של משחיתי דגל ישראל

שריפת דגל ישראל במאה שערים, צילום: יעקב נחומי
שריפת דגל ישראל במאה שערים, צילום: יעקב נחומי

מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') בקריאה ראשונה את הצעת חוק 'הדגל, הסמל והמנון המדינה' של חברת הכנסת נאוה בוקר וקבוצת חברי כנסת. 24 ח"כים תמכו ו-14 התנגדו, וההצעה תועבר לוועדת הפנים.

בחוק מוצע להחמיר את הענישה בגין העבירה של פגיעה בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה ולקבוע כי דינו של מי שעבר עבירה כאמור יהיה מאסר עד שלוש שנים, במקום שנה אחת, וקנס עד 58,400 שקלים חדשים במקום קנס של עד 300 לירות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב - "מן הראוי כי העונש על פגיעה בדגל המדינה יהיה כבד מן העונשים המוטלים על פגיעה בדגליהן של מדינות ידידותיות אחרות, ולכל הפחות שווה לו. על כן, מוצע להשוות את העונש על פגיעה בסמל ובדגל המדינה, לפגיעה בסמליהן ובדגליהן של מדינות ידידותיות.

"נוסף לזאת, ובשל ריבוי המקרים של שריפת דגל ישראל במהלך ההתפרעויות והפרות הסדר שהתקיימו ברחבי הארץ בתקופה האחרונה, מוצע כי כל אזרח ישראלי השורף את דגל ישראל, ובכך מעיד כי אין ברצונו להיות אזרח המדינה, ישללו ממנו הטבות שונות אותן מדינת ישראל מספקת לאזרחיה כדוגמת קצבאות ביטוח לאומי, סבסוד טיפולים רפואיים, סבסוד ומלגות בהשכלה גבוהה וכד'."

ח"כ נאוה בוקר - "ההצעה הוגשה עם תחילתו של גל הטרור הנוכחי, בו אנו רואים הפגנות ברחבי הארץ בהן אנשים שורפים את דגלי מדינת ישראל וממשיכים מיד בחייהם כאילו לא קרה כלום. הצעת החוק מבקשת להפסיק את המצב האבסורדי הזה. שריפת דגל היא פעולה אגרסיבית שיש בה מרכיב של הסתה נגד הריבון".
דגל ישראל שריפת דגל עונש לשורף דגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד