י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מסתמן: שוב תידחה הישיבה למינוי דיינים

חבר אחד ייעדר, זו הסיבה הרשמית • שרת המשפטים שקד אמש: "אם היינו מסכימים לכל דרישות החרדים - כבר היינו מכנסים את הוועדה"

ישיבת הועדה למינוי דיינים שאמורה להתקיים מחר (ד') צפויה להתבטל, לאחר שהתברר שחלק מחברי הועדה לא יוכלו להשתתף. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, אמש השיבה שרת המשפטים איילת שקד במליאת הכנסת על שאלות של חברי הכנסת במסגרת המתכונת החדשה כפי שנקבע בתקנון הכנסת בסוף כנס החורף. ח"כ יהודה גליק הקשה והתייחס לכינוסה הצפוי של הוועדה למינוי דיינים, ולכך שהוועדה לא ממנה דיינים עקב חוסר הסכמות בין החברים בה.

ח"כ גליק - "נוצרה מציאות שלא תעלה על הדעת של כניעה לתכתיבים של מפלגות חרדיות ונציגי הציבור שלהן. גברתי, בכוחך לגבש גוש חוסם בוועדה ואף לגבש רוב לטובת מינוי דיינים גם לערכאות הנמוכות, אך את בוחרת לנקוט קו פסיבי מול ש"ס, המטילה וטו על מועמדים המזוהים, רחמנא ליצלן, ידידותיים מדי לטעמה כלפי נשים".

השרה שקד השיבה - "יכולנו כבר לבחור אם היינו מקבלים את התכתיבים של המפלגות החרדיות. עצם העובדה שאנחנו לא בוחרים והישיבות מתבטלות, זה אומר שאנחנו כנראה לא מקבלים את אותם תכתיבים.

"ופה אני אומרת לחברי הוועדה לבחירת דיינים בין אם זה הרבנים הראשיים או כל מי ששומע אותי מתוך חברי הוועדה - אם אנחנו לא נתכנס ונבחר דיינים עד אמצע יולי בעצם בית הדין הרבני הגדול ייסגר כמעט למעשה".
ועדה למינוי דיינים איילת שקד בית הדין הגבוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד