י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נתניהו שפע מחמאות לליצמן וקרא: היזהרו מהצבועים

לאחר שספד לח"כ שרה דורון, עבר נתניהו אל הנושא הלוהט: האברכים • ברמז עבה הודה לסגן שר הבריאות, על שליפת הפתק הסודי של 'קדימה' • "הציבור החרדי הם בני אדם!"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



מה שהחל בנאום שגרתי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר ש-40 חברי כנסת דרשו בחתימותיהם כי יתייצב בפני הכנסת, הפך עד מהרה לסערה של ממש.

הדיון החל בטון מינורי, בהספד לחברת הכנסת שרה דורון ז"ל, מי שכיהנה כחברת כנסת מטעם הליכוד בין השנים 1977 ל-1992. אחר-כך, עדיין בטון רגוע, סיפר נתניהו על צאתו בשבוע הבא לארה"ב, למפגש השנתי של הקהילות בצפון אמריקה. הוא שיבח את חיזוק הקשר בין כל חלקי העם.

כאן עבר נתניהו לפגישותיו הצפויות עם בכירי המנהיגים של ארה"ב, עם סגן הנשיא ביידן, ובהמשך עם הילארי קלינטון. "אני מעריך מאוד את המאמצים אותם עושה ממשל הנשיא אובמה, הנשיא ואנשיו, לקדם את התהליך המדיני", החניף לנשיא חבוט הכנפיים. "יש לנו רצון לקדם את הנושא, וגם עשינו מעשה. גם ארה"ב עשתה ועושה מעשים בנידון. אני מקווה שגם לרשות הפלשתינית יש רצון כזה ושהם לא יחפשו תירוצים להתחמק משיחות עמנו לקידום הבטחון והשלום בינינו. יש אין סוף של תנאים מוקדמים שאפשר להציב אותם כמכשול לשיחות. אנחנו שמנו תנאים כאלו בצד. ואנחנו מצפים שגם הפלשתינאים ישימו אותם בצד".

צעקות הח"כים הערביים התערבלו בצעקותיהם של ח"כי קדימה, עד שבשלב מסוים נאלץ יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, 'להעניש' את ח"כ יוחנן פלסנר ולהוציאו החוצה.'תגיד לשירה שאני מזמין אותך לקפה', המליץ לח"כ הסורר.

"בא אחד מחברי הבית ושלף פתקים"

בהדרגה חימם נתניהו את האווירה ועבר לנושא הבוער ביותר. הוא החל לספר על ההשקעה העצומה של ממשלתו בהשכלה הגבוהה, מעבר לתקציבים הרגילים, "הקצאה שאיני זוכר כמותה בעשור האחרון, והיא יכולה לחולל מהפכה בהשכלה הגבוהה".

ואז עבר אל העיקר: "הציבור החרדי הם בני אדם! הם גם בני עמנו! ואני חושב שצריך להתייחס אליהם ככאלה ולא להתלהם ולומר דברים שאני חושב שאין מקום לאמרם".

מחד, הדגיש, חשוב לו לעשות הכול כדי לעודד "את הציבור הזה לצאת לעבודה". אבל מצד שני, הוא לא מוכן לסבול את צביעותה של מפלגת קדימה, שהיא עצמה, בהסכם טיוטה קואליציוני הבטיחה גדולות ונצורות בנושא זה מפלגות החרדיות, וכעת צועקת חמס כשממשלת הליכוד מבקשת להמשיך את המסורת בת ה-30 שנה של תמיכה בציבור האברכים.

"בא אחד מחברי הבית ושלף פתקים והראה דברים", רמז על שליפת ההסכם בידי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לפני מספר ימים, בעמדו על הדוכן במליאה. "אני מציע לשמור על האמת ולהמנע מהתחסדות ומעל לכל, כדבריו של בעלה של שלומציון: להימנע מהצביעות!", קרא בפאתוס, כשלאיש אין ספק בדבר נשוא דבריו: תנועת קדימה, בראשותה של הגברת לבני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד