ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

טבריה: הרב קוק והילדים הפגינו נגד ראש העיר

המאבק למען הקצאת מבנה לתלמוד התורה שבנשיאות הרב קוק צובר תאוצה - מאות ילדים ותושבי העיר יצאו למחאה

טבריה: הרב קוק והילדים הפגינו נגד ראש העיר

מחאה חרדית בטבריה: הבוקר (ג) יצא המקובל הרב דב קוק ומאות מילדי התלמוד תורה שבטבריה יחד עם תושבים רבים וכואבים לעצרת תפילה ומחאה, לאחר שהבינו כי ראש העירייה לא עומד בהבטחתו ואינו מתכוון להקצות את המבנה השומם שבארליך עבור הילדים, כפי שהבטיח ואף פרסם בעיתונות ולכלי התקשורת.

החשש הוא כי כ-170 ילדי התלמוד תורה יוותרו ללא קורת גג לשנת הלימודים הבאה, שנפתחת בעוד כחודשיים. בהנהלת התלמוד תורה פעלו ללא לאות בחודשים האחרונים מול העירייה ומיצו כבר את כל האפשרויות ודרכי ההידברות, אך לדבריהם ראש העיר פירש זאת כחולשה ונכנע ללחץ מזערי של כעשרה הורים מבית הספר ארליך שהגיעו להפגין לפני שבועות אחדים.

היום אמורה להתכנס ועדת ההקצאות בשעה 17:00 בערב, וכאמור, מאחר והובן מראש העיר בשיחה שקיים אמש עם הנהלת התלמוד תורה כי אינו מתכוון להקצות את המבנה הנטוש לטובת התלמוד תורה כפי שהבטיח, לא נותר לתלמידים אלא להשמיע מחאה על האפליה והזלזול בצרכים הבסיסים של ילדי התלמוד ביחד עם שאר ילדי העיר.



בשיחה עם הנהלת התלמוד תורה, הם מציינים ל'בחדרי חרדים' כי אינם מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים ולהסתמך על הבטחות שווא והמצאת פתרונות שראש העירייה מציע כבר 9 חודשים. בכדי להרגיע את הרוחות, ההורים דורשים לכנס בדחיפות את וועדת ההקצאות ולסיים את תהליך הקצאת המבנה כפי שהובטח.

הרב קוק שהשתתף בעצרת אמר: "כדאי לשבת על הרצפה כמו בט' באב ולבכות! זו בושה וכלימה שתלמוד תורה צריך להתחנן 'תנו לנו ללמוד!'".

גורם בכיר בעיריית טבריה אומר לבחדרי חרדים היום: "וועדת ההקצאות אמורה להתכנס עוד היום ולקבל החלטה שתמליץ לראש העיר על דרכי פעולה אפשריות בעניין. בכל מקרה, גם אם תתקבל החלטה כל שהיא לכאן או לכאן, הרי שהיא טעונה אישור של מועצת העיר".

































טבריה הרב קוק מאבק תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד