כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"ידיד אמת": בנט ערך סיור במוסדות בעלזא

שר החינוך ממשיך לקבל חיבוק חם מהציבור החרדי, ובקבלת פנים שנערכה לכבודו אמר מנהל רשת בתי הספר 'בית מלכה': "בנט הוא ידיד אמת של הציבור החרדי"

"ידיד אמת": בנט ערך סיור במוסדות בעלזא

שר החינוך נפתלי בנט ערך הבוקר (ג) סיור בסמינר בית מלכה של חסידות בעלזא בירושלים, וזכה לקבלת פנים חמה במיוחד. לסיור התלוו בכירי משרד החינוך, ח"כ ישראל אייכלר, סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, מנהל מנח"י משה קינלי ומנהל מנח"ח איתמר בר עזר. השר ערך סיור בכיתות השונות ולמד על מערכת החינוך של החסידות.

בסיור שערך השר בכיתות הוא ביקש מהבנות לשמוע מהן על משפט פיתגורס. בכיתה אחרת שמע השר מהבנות כי הן לומדות חמש יחידות במתמטיקה, אולם לא נבחנות על כך - בהתאם להוראת של גדולי ישראל. בכיתה ו' שמע השר מהבנות שלומדת גאוגרפיה על נהר הנילוס וכיצד סודן יכולה למנוע מהמצרים מים. בסיום הסיור עבר השר דרך כיתת הגן בבית הספר והתיישב לספר סיפור לבנות הקטנות. השר שיבח את ראשי החסידות ואמר כי רואים על הבנות את הדרך ארץ, הערכים, החינוך והידע במקצועות השונים שהם משקיעים בתלמידות.

בישיבה שהתכנסה לכבוד השר בסיום הסיור מנה מנהל רשת בתי הספר בית מלכה בארץ הרב אברהם יהודה פיינר את ההישגים של השר במשרד החינוך, ושיבח אותו בין היתר על החזרת הקייטנות לציבור החרדי, לאחר שהופסקו בתקופת קודמו שי פירון מיש עתיד וציין כי "רואים שאתה ידיד אמת של הציבור החרדי".

השר בנט השיב בחיוך כי השותפות עם ח"כ איכלר היא שותפות אמת. "גם כשאנחנו לא רואים עין בעין אני צריך להסתכל בעין שלו".

יש לציין כי לפני כחודשיים אף הוזמן שר החינוך לביקור ברשת החינוך של ש"ס במהלכה הניפו הילדים דגלים לכבודו ויצאו לקבל אותו בחצר בית הספר.

מחזיק תיק חינוך חרדי סגר"ע הרב צביקה כהן אמר לאחר הסיור כי: "נושא בינוי הכיתות בירושלים הינו נושא כאוב ומורכב מאוד הגובל בשערוריה ציבורית. על חוסרים של 2500 כיתות במערכות החינוך בירושלים ומתוכן 1500 בסקטור החרדי משרד החינוך מקצה רק 100 כיתות בשנה, זה לעג לרש אשר לא מאפשר כיסוי אפילו לא לצמיחה הטבעית הקיימת בחינוך החרדי. להזכירכם, בתחילת כהונת בנט כשר החינוך נפגש השר עם מחאה ציבורית גדולה שהוגדה "מחאת הסרדינים", שם דיברו על מספרים של 30 ילדים בכיתה, כיום בירושלים רק בסקטור החרדי קיימות כיתות המאוכלסות ב50 ילדים בכיתה.

"אני קורא לאנשי משרד החינוך ולעומד בראשו המייצגים את מערכות החינוך במדינת ישראל כי יתנו דעתם על פתרונות מחוץ לקופסא ויאפשרו טיפול נקודתי בירושלים עיר הבירה אשר המצב בה כיום הינו עוולה לכל ילדי העיר מכלל המגזרים".







































בנט שר החינוך בית מלכה בעלזא ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד