י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

תיעוד מזוויע: כך נדרס ילד חרדי בחיפה

שמואל קרמר ז"ל מתועד כשהוא נפרד מאביו וממתין על המדרכה, לאחר מכן כשהוא בוחר להתקדם לכיוון אביו - הוא נדרס בעוצמה • הוגש כתב אישום נגד הנהג

תיעוד מזוויע: כך נדרס ילד חרדי בחיפה

תשעה חודשים לאחר התאונה בה נהרג הילד שמואל קרמר ז"ל בן ה-7.5 בחיפה, הוגש כתב אישום נגד הנהג הפוגע, מרדכי נחמני בן 64 תושב העיר, על גרימת מוות ברשלנות, אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה והפרת חובת זהירות של נהג רכב המתקרב למעבר חצייה.

אתמול (ב') לאחר הגשת כתב האישום, פרסם כתב חדשות 2 ברהנו טגניה תיעוד וידאו ממצלמת אבטחה בה רואים את התרחשות התאונה. כפי שניתן לראות, האב עומד עם בנו בפינת הצומת ומתווכח איתו.



על פי מה שנראה, החל ויכוח בן האב לבנו, כאשר האחרון נצפה רוקע ברגליו מחוסר שביעות רצון והויכוח נמשך. בשלב מסוים האב חוצה את הכביש במעבר חצייה ובנו שמואל ז"ל נותר עדיין לעמוד על המדרכה. רק לאחר כדקה, כשהבן ראה את אביו עומד מעבר לכביש, החליט לחצות את הכביש.

שמואל ז"ל הספיק לרוץ 2.5 מטרים כאשר נפגע על ידי הרכב ונלכד תחתיו. צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים שם נפטר מפצעיו.

על פי כתב האישום, ביום 18/09/2015 בשעה 12:00 לערך, נהג מרדכי נחמני (64) ברכב הסעות מסוג פורד ברחוב ארלוזורוב בחיפה, לכיוון רחוב הפועל. בכיוון נסיעת הרכב ועד לצומת הרחובות ארלוזורוב- הפועל קיים שדה ראייה פתוח למרחק 100 מטר ויותר, וניתן לראות את הצומת, הרמזורים ותמרור של מעבר חצייה המוצבים בצומת. בצומת בה אירעה התאונה קיים נתיב פנייה ימינה לכיוון רחוב הפועל.

בנתיב הפנייה קיים מעבר חצייה מסומן על הכביש ובולט לעין, עם תמרור של מעבר חצייה תלוי בצדו השמאלי של נתיב הפנייה. הנהג נסע בנתיב הפנייה, כששדה הראיה בכיוון נסיעתו פתוח למרחק 30 מטר. הצומת מוכר לנאשם, והוא נוסע בו מדי יום.

באותה עת עמד על שפת מעבר החצייה מימין, בסמוך למעקה בטיחות המוצב בחלקו הרחוק של מעבר החצייה מהרכב, שמואל קרמר ז"ל, בן 7 ז"ל. כשהרכב התקרב למעבר החצייה, על פי כתב האישום, יכול היה הנהג להבחין בשמואל ז"ל ממרחק 8 מטרים.

כשהגיע הרכב לתחום מעבר החצייה, החל הנהג לחצות את הכביש במעבר החצייה מימין לשמאל באלכסון לעבר צדו השני של רחוב הפועל. משהספיק הילד לעבור 2.5 מטרים בכביש, פגע בו הנהג עם פינה ימנית קדמית של הרכב בשמואל והפיל אותו ארצה. כתוצאה מכך, נלכד שמואל ז"ל מתחת לרכב ונגרר מטרים ספורים. הנהג עצר את הרכב רק לאחר שעובר אורח הפנה את תשומת ליבו למנוח.

כתוצאה מהתאונה נגרמו לילד ז"ל פגיעת ראש, והוא הובהל על ידי מד"א לבית חולים רמב"ם, כשהוא מורדם ומונשם, שם נפטר מפצעיו לאחר זמן קצר.

על פי כתב האישום, מותו של המנוח נגרמו בשל רשלנותו של הנהג אשר התבטאה כדלקמן: לא הבחין במנוח, למרות שיכל וחייב היה להבחין בו. לא נתן זכות קדימה להולך רגל על מעבר חצייה. נהג ללא תשומת לב לנעשה בדרך בכיוון נסיעתו ונהג את רכבו בקלות ראש וברשלנות, ולא כפי שנהג סביר היה נוהג בנסיבות העניין.
תאונת דרכים חיפה הרוג ילד חרדי אבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד