י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בפעם השלישית: הוארך מעצר תלמידי הישיבה שהבריחו אקסטזי ו-MD

יום לאחר חשיפת הפרשה ב'בחדרי חרדים', הובאו שלושת בחורי הישיבה שחשודים בהברחת סמים קשים מגרמניה להארכת מעצר בבית המשפט • הבחורים טוענים כי נשלחו להבריח סיגריות ולא חשדו שמדובר בסמים

החומר שנתפס
החומר שנתפס

הוארך עד ליום ראשון מעצרם של שלושת תלמידי הישיבה החשודים בהברחת כמות מסחרית של סמים קשים.

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה האריכה עד ליום ראשון את מעצרם של שלושת תלמידי הישיבה החשודים בהברחת כמות מסחרית של סמים קשים, מעל 13,100 כדורי אקסטזי ו-1.3 ק"ג md גולמי.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' אתמול, אחד מהם חזר לישראל מברלין שבגרמניה דרך טורקיה, ובבדיקת המזוודה שלו על ידי רשות המיסים נמצא בה כמות גדולה מאוד של סמים שהוסתרו.

בנוסף, עצרה המשטרה חשוד נוסף שחזר בטיסה אחרת, בחשד שאף הוא הביא סמים, אך עד כה לא ברור מה עלה בגורל המזוודה. החשוד השלישי שנעצר, הוא מי שהזמין עבור השניים את כרטיסי הטיסה וחשוד בארגון ההברחה.



לטענת המשטרה, מדובר ברשת המייבאת סמים ארצה במשך תקופה ארוכה, ולטענתה החשודים ידעו כי הם מבריחים סמים. לעומת זאת לטענת החשודים, הם ידעו שהם מעבירים כמות גדולה של סיגריות אך לא ידעו שמדובר בסמים.

עורך הדין אבי בר-עם אמר במהלך הדיון, כי לשלושת החשודים עלה חשש כלשהוא שלא מדובר בסיגריות תמימות אך הם הקטינו ראש והתעלמו מכך.

נציג היחידה המרכזית מרכז של משטרת ישראל לא פירט הרבה על החשדות - ולמרות שמדובר בהארכת מעצר שלישית, השופטת כרמית בן אליעזר החליטה להאריך עד ליום ראשון את מעצרם של השלושה.

החקירה עדיין לא תמה, וישנם אנשים נוספים שנחקרו במהלך הימים האחרונים במשטרה, אחד מהם אף הצהיר כי אותו אדם שפנה לבחורים אלה - הציע לו בעבר להבריח סיגריות.

לטענת פרקליטיהם של החשודים שיוצגו על ידי עורכי הדין שלום בן שבת, אבי בר-עם ורועי אטיאס, תלמידי הישיבה סיפרו מי שלח אותם ואף ציינו כי עשו זאת בעבר ואז אכן העבירו סיגריות ולא סמים, כך שלא חשדו כי הפעם זה שונה.

עו"ד שלום בן שבת, אמר ל'בחדרי' כי "מדובר באירוע מצער בו תוך ניצול תמימותו של בחור ישיבה הנמנה על שמנה וסלתה של הציבור החרדי, הובאו ארצה סמים תוך סיפור כיסוי כי המדובר בהברחה של סיגריות. מרשי מכחיש מכל וכל את המיוחס לו. לטענתו, בעבר הוא וחבריו הרבים התפתו מתוך קלות ראש ומשובת נעורים לבצע משלוח של סיגריות בעבור אתנן של מה בכך. המדובר בנער נורמטיבי, נעדר עבר פלילי ובן למשפחה מכובדת בציבור החרדי. תקוותנו שהאמת תצא לאור ואכן התברר כי ידו של מרשי לא הייתה במעל".

עו"ד אבי בר-עם בבית המשפט

עורך הדין רועי אטיאס, פרקליטו של אחד החשודים מסר כי "ראוי ונכון לחקור תיק, ולברר מי עומד מאחורי הסמים שהגיעו ארצה, עם זאת חמור בעיני שחשודים מוחזקים כבני ערובה, רק כאמצעי להפעלת לחץ, על מנת שיספרו מי שלח או הפעיל אותם. ברור כשמש ביום בהיר, גם למשטרה וגם לבית המשפט שהבחורים הללו הם אינם בשום אופן סוחרי סמים, אלא בחורים תמימים שנוצלו על ידי גורמים עברייניים, גורמים שמסוגלים לשלם וגם להפיץ סמים מהסוג ובכמויות הללו, אותם רוצה המשטרה והם היעד".

בשיחה ל'בחדרי' הוסיף כי "העילה היחידה להמשך מעצר הבחורים כעת, הינה העובדה שהם יכולים להצביע על היעדים הרלוונטיים, וזה עוול בעיני, שבית המשפט מאפשר למשטרה את המשך החזקתם במעצר בזמן שניתן כבר להגיש כתב אישום על חלקם הזניח, ולשחררם לחלופת מעצר עוד היום".













בחורים חרדים הארכת מעצר סמים הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד