כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

דרעי בבני ברק: "כשבאתי ממרוקו הגעתי לכאן"

שר הפנים ערך סיור מקיף בבני ברק, ביקר בפוניבז' ובישיבות ספרדיות, נפגש עם ראשי הערחם באזור ועם ראשי הערים החרדיות ודרש: "תדאגו שלא תהיה אפליה בקבלה למוסדות לשנת הלימודים הקרובה"

דרעי בבני ברק: "כשבאתי ממרוקו הגעתי לכאן"
שוקי לרר

שר הפנים ושר הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי ערך היום (ג) סיור מקיף בעיר בני ברק, בהשתתפות ראש העיר חנוך זייברט, סגניו וחברי מועצת העיר.

הסיור התחיל בפגישה עם ראשי עיריית תל אביב, רמת גן, בני ברק, פתח תקוה, חולון, בת ים, גבעתיים, גבעת שמואל וקרית אונו. ראשי הערים העלו את בעיותיהם ובקשותיהם בפני שר הפנים.

שר הפנים אמר בישיבה: "אני יוצא למאבק על שני דברים. מדינת ישראל תשלם לכל הרשויות על משרדיה 100% ארנונה, נגמרו הזמנים שהמלך לא משלם, נקים קרן בחקיקה שההפרש מהרשויות החזקות, ילך לרשויות החלשות. אני מרגיש שידי קשורות, אני יוצא למאבק על עצמאותו של משרד הפנים, אחזיר את הסמכויות שהיו למשרד בזמנו.

רון חולדאי ציין בשם ראשי הערים: "יש לך גיבוי מלא שלנו למאבק שלך".

ראש העיר בני ברק אמר: "אנחנו שמחים שאתה הוא שר הפנים, קשוב לכל הצרכים שלנו וכל בעיה שמביאים לפתחך נפתרת מיד".

לאחר מכן המשיך הסיור למוסדות אוהל שרה לילדים בעלי צרכים מיוחדים, שם התקיימה ישיבה מקצועית עם הנהלת המוסד על מנת לשמוע את צרכיהם, השר הבטיח לסייע להם ככל שניתן. ״הילדים האלו הם נשמות גבוהות ועלינו לדאוג להם ולמשפחתם בכל כוחנו, זו גם חובה ובעיקר זכות עצומה״. משם המשיכו לסניף החדש והמרווח של משרד הפנים בבני ברק, השר הוסיף להם עוד כחמישה פקידים לקראת הקיץ, על מנת להקל על העומסים בחודשים אלו.

לאחר מכן הגיעו לבתי אבות פוניבז', שם השתתף השר יחד עם נשיא הישיבה הגר"א כהנמן בסיום מסכת של תלמיד יתום שעלה מתימן, הרב כהנמן העניק לשר תעודת הוקרה ״בזכות פעולתך הברוכות במשך השנים ובזכות תבונתך הרבה, מוסדותנו עברו את כל הקשיים והמהמורות״.

בדבריו אמר השר דרעי: "כשעליתי ממרוקו המקום הראשון שנכנסנו אליו היה המקום הזה, זה המקום הראשון של תורה שראיתי בארץ ישראל. המקום הזה הוקם על ע״י הרב מפוניבז' במסירות נפש ממש, ולכן אין ספק שכל ילד שמשקיע. הרב מפוניבז' משגיח עליו מלמעלה״.

משם המשיכו לישיבת משכנות הרועים שם סיירו יחד עם ראשי הישיבה, דרעי אמר במקום, ״הישיבה הזאת משמשת לנו דוגמא, נמשיך בכל הכח את התנופה ונפתח עוד ועוד מוסדות וישיבות לבני עדות המזרח״. גם בביקור במוסדות אור החיים התרשם השר מהפעילות האדירה במקום והדאגה לרווחתם של תלמידות המוסד.

בסיום הסיור נערך טקס חגיגי באולם ישיבת מועצת עיריית בני ברק, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט העניק אזרחות של כבוד לשר הפנים והשר לפיתוח הפריפרייה הנגב והגליל אריה דרעי, במעמד חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני חברי מועצת העיר וראשי הערים החרדיות גוטרמן, אבוטבול, גרשי, רובינשטיין, פרוש ורייך על אות אזרחות הכבוד של עיריית בני ברק חתמו באופן מיוחד גם חבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני, רב העיר הגרמי"ל לנדא והגר"י זילברשטיין שביקשו לצרף את חתימתם לצד ראש העירייה חנוך זייברט סגניו וחברי מועצת העיר.

בסיום אמר השר דרעי לראשי הערים החרדיות: "יש לי בקשה אישית ממכם שמאד מעיקה עלי ועל אנשים רבים. אני מבקש ממכם לדאוג שכל הבנות ישובצו במוסדות לימוד. אסור שאף תלמידה תשאר בלי סמינר. אני יודע שחלה התקדמות עצומה בנושא אך צריך להוריד את הנושא מסדר היום. בעיר אלעד", אמר דרעי והצביע בחיוך לעבר ראש העיר ישראל פרוש שישב בצד השולחן עם חיים ביטון, "ברוך ה' הכל מסודר וככה באמת צריך שיהיה בכל הערים. ואני מבקש מכל ראשי הערים ומכל מנהלי המוסדות לפתור את זה ולמנוע מקרים שתלמידות ספרדיות יושבות בבית".

לאחמ"כ נערכה פגישה עם מנהלי המוסדות בעיר בלשכתו של סגן רה"ע אליהו דדון.



































































































































דרעי חנוך זייברט בתי אבות פוניבז ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד