כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ב"קסבה" של בי"ש: הסיפור על הסמארטפון שנגנב והתשובה המפתיעה של הרב

תייר מחו"ל שהשתתף בשמחה משפחתית ב"קסבה" של בית שמש, הופתע לאחר שאחד מקיצוני השכונה גנב את הסמארטפון שהיה בידי בנו. לאחר מהומה השניים פנו לגאון רבי יהושע רוזנברגר שיפסוק בנידון. מה ענה הרב?

הרב יהושע רוזנברגר. צילום: שמואל דריי
הרב יהושע רוזנברגר. צילום: שמואל דריי

המלחמה במכשירים החכמים הלא כשרים קנתה לה שביתה אצל אנשים קיצוניים, שגם אם רק ידמה להם שהמכשיר שמחזיק אדם אחר אינו כשר מיד יגערו בו לעיני כל.

הסיפור הבא התרחש בשבוע שעבר ב"קסבה" של בית שמש. אדם שהגיע מחו"ל עם בנו להשתתף בחתונה משפחתית הביא לבנו מכשיר גלקסי שברשותו על מנת שישחק במשחקים שבמכשיר מחוץ לאולם, שם תוך דקות התקבצו סביבו עשרות ילדים שלא ראו מכשיר כזה בחייהם.

האב, שלא ידע על החומרה להסתובב עם מכשיר כזה באזור הקיצוני של בית שמש, התבשר תוך מספר דקות כי המכשיר נלקח מידי בנו על ידי תושב המקום.

לדברי עדי ראייה ששוחחו עם "בחדרי חרדים", במקום התפתחה מהומה גדולה כאשר האב מנסה בכל כוחו להשיב לחזקתו את המכשיר, אך זאת ללא הועיל. בסופו של דבר הוחלט לפנות במקום לרב שיכריע האם צריך להשיב את המכשיר לבעליו.

השניים פנו לגאון רבי יהושע רוזנברגר, רב קרית הרמ"א בעיר וחבר בד"ץ העדה החרדית. אבי הילד טען להגנתו כי הוא תייר מזדמן וכי הוא לא בקיא בכללי השכונה ובנוסף טען כי למכשיר, על אף היותו סמארטפון, לא היה בו כלל אינטרנט.

הרב ענה לשניים: אני לא יכול להכריע בסוגייה.

סוף טוב הכל טוב: גונב המכשיר המשיך בסירובו שלא להחזיר את המכשיר עד שאחד מבני המשפחה הבהיר לגנב כי לא כדאי לו להתעסק עם אותו תייר והוא החליט להשיב את המכשיר.
הרב רוזנברגר סמארטפון גלקסי קסבה בבית שמש משחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד