י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרישה חרדית: תקציב מיידי למשפחתונים

המחסור החמור במסגרות משפחתונים עבור ילדים לאימהות עובדות עלה לדיון בוועדת הכספים. המחסור בולט במיוחד ברשויות החרדיות שם יש מאות ילדים הנמצאים ברשימת המתנה להתקבל למשפחתון, והח"כים החרדים דורשים פתרון מיידי

ח"כ יעקב אשר (הדס פרוש, פלאש 90)
ח"כ יעקב אשר (הדס פרוש, פלאש 90)

המחסור החמור במסגרות משפחתונים עבור ילדים לאימהות עובדות עלה היום (שלישי) לדיון בוועדת הכספים. המחסור בולט במיוחד ברשויות החרדיות שם יש מאות ילדים הנמצאים ברשימת המתנה להתקבל למשפחתון, כשאין אפשרות לתת להם מענה מחוסר תקציב לפתיחת מסגרות חדשות, מצב זה יוצר חסם לאימהות לצאת לעבודה כשאין סידור הולם לילדיהם.



יוזם הדיון, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), הודה בדבריו ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני על שנענה לקיים דיון דחוף בנושא חשוב זה על מנת למצוא פתרון לבעיה. אשר הציג בפני הוועדה את הפניות שהגיעו ללשכתו מכל רחבי הארץ, ואת ממצאי בדיקתו כי משרד האוצר לא עדכן במשך כחמש שנים את תקציב המשפחתונים, מה שיצר חוסר תקציבי של שלושים מיליון שקלים - כארבע מאות חמישים מסגרות - וקבל בפני הוועדה על המציאות העגומה בה הממשלה מצד אחד מדברת על חשיבות שילובם של נשים במעגל העבודה, אולם בפועל הממשלה לא מתקצבת מספיק את נושא המשפחתונים, כך שאם המעוניינת לצאת לעבודה אין לה היכן להשאיר את ילדיה.

אשר הוסיף כי משרד הכלכלה דורש ממטפלת להיות בעלת הכשרה לניהול משפחתון, "מדובר בדרישה טובה ומועילה, אולם מי שרוצה לעבוד כמטפלת נדרשת להשקיע כספים רבים וזמן רב וכל זאת עוד בטרם היא בטוחה כי בכלל תקבל תקן לפתיחת משפחתון עקב המחסור החמור בתקנים". 

לדבריו, בתוספת תקנים למשפחתונים נצא נשכרים בכפליים - גם נדאג לתוספת מקומות עבודה עבור נשים שיעבדו כמטפלות משפחתון שזהו ניהול עסק עצמאי לכל דבר וגם נאפשר לנשים הרוצות לצאת לעבודה לעשות זאת כשיש מי ששומר על ילדיהן.

בסיום הדיון הודיע ח"כ משה גפני למשרד האוצר כי ועדת הכספים בראשותו לא תיתן למשרד האוצר לחמוק מאחריות ועליו להשיב בתוך שבוע ימים האם בכוונת המשרד להיענות להעברה תקציבית של עשרים מיליון שקלים, כשעשר מיליון נוספים יוקצו על ידי משרד הכלכלה, ווועדת הכספים תמשיך לעקוב אחר הנושא עד לפתרון הבעיה.
משפחתונים יעקב אשר משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד