כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ערב הענקת תעודות לנשי רבנים שעברו הכשרה בנושא אלימות לסוגיה

נשים של רבנים הוכשרו לטיפול באלימות במשפחה - תקיפות פיזיות, אישיות, בעיות נפשיות, התמכרויות ועוד • בדובר ביוזמה חסרת תקדים • בשעה זו מתקיים טקס הענקת תעודות

הרב הראשי נושא דברים. צילום: דובר משרד הדתות
הרב הראשי נושא דברים. צילום: דובר משרד הדתות





בשעה זו מתקיים במסעדת 'רודריגז' בהר חוצבים, טקס הענקת תעודות לנשות הרבנים שסיימו הכשרה של 12 מפגשים לטיפול באלימות במשפחה - תקיפות פיזיות, אישיות, בעיות נפשיות, התמכרויות ועוד.






מדובר במיזם ייחודי, ביוזמת השר לשירותי דת ח״כ דוד אזולאי, והרבניות ציפי לאו ויפה דרעי. בטקס משתתפות חברות כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית ואנשי מקצוע מהתחום.



בדברי הפתיחה שלה באירוע אמרה יפה דרעי: "פגשתי נשים מדהימות רבניות אכפתיות מכילות, הקורס העניק כלים ומתחיל תהליך הדדי בינינו לבין הרשויות הקהילה מקבלת שירות מה רבניות אסור לטייח יש עם מי לדבר יש מי שיתווך".





בתוכנית ההכשרה חסרת התקדים אותה עברו נשות הרבנים, השתתפו אנשי מקצוע רבים: מלכי מילר - מטפלת בפסיכודרמה שדיברה על מתן כלים לבניית אמון ותקשורת מיטבית במשפחה ובקהילה. עדנה לודמיר- עו״ס קלינית מנהלת מרכז בנפשנו, ששוחחה על נושא מה בין פחד בריא לחרדה משתקת, וכיצד ניתן להבדיל ביניהם. כלים מעשיים לתגובה נכונה מרגיעה ומעצימה.

דבי גרוס- מנהלת תהל- מרכז הסיוע לנשים וילדים דתיים, שדיברה על איתור וזיהוי פרופיל גבר מכה, על סוגי אלימות, כיצד היא נוצרת וכיצד נסחפים לתוכה. נערך סיור במקלט לנשים מוכות - "בת מלך", המתאים לציבור הדתי והחרדי. יו"ר העמותה, צילית יעקובסון ועינת אנגלמן מנהלת הסניף בירושלים, שוחחו על הקשיים האופייניים לנשים מתוך הציבור הדתי והחרדי, איתותים מקדימים, איך לפעול כאשר אישה בקהילה סובלת מאלימות? החיים השיקומיים במקלט, והטיפול בילדים שחוו אלימות. עו"ד וטו"ר ורדית רוזנבלום נתנה טיפים להתנהלות מעשית ומשפטית נכונה במקרי אלימות במשפחה. עו"ד נוח קורמן, מייסד ומנכ"ל 'בת מלך', שוחח על אלימות במשפחה במקורות ההלכתיים. מלכי מילר העבירה סדנת עיבוד החוויה: רגשות, מחשבות ורצונות.



יונה פרסבורגר- מנכ"ל עמותת נתיבי רשת דיבר על השפעת הסביבה הדיגיטלית על הפרט, על המשפחה ועל המערכת הזוגית. השפעות השימוש באפליקציות מסרים (פייסבוק ווטסאפ) על התקשורת הבינאישית, השפעת החשיפה לתכנים בלתי הולמים, על ההתפתחות התקינה של צעירים והשלכות על הזוגיות. המלצות ודרכי התמודדות.

נערכו סדנאות בנושא מה תפקידה של אשת הרב במקרי אלימות שונים, תוכניות לנוער בסיכון, הרצאות על דיכאון, זיהוי, התערבות, דיכאון אצל נשים אחרי לידה, תחושות אובדן ועוד.
כיצד מלמדים ילדים לשמור על גופם, כיצד לאתר סימני פגיעות חלילה. כיצד לענות על שאלות "מבהילות" במקום להשתיק אותן.



הרב אשר מלמד, רב מחוז המרכז במשטרה ומתאם בין הציבור החרדי למשטרת ישראל, דיבר על התמודדות החברה החרדית עם תופעת הפגיעות החמורות ויחסי הגומלין בין החברה החרדית לרשויות החוק, והתקיים ביקור ברטורנו – מרכז פסיכולוגי חינוכי לגמילה בהתמכרויות.















התמונות באדיבות שרה תקשורת ומסעדת רודריגז
רבנים נשי רבנים אלימות חרדים תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד