י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"יש צביעות יותר גדולה מזו של קדימה?"

ח"כ מוזס: "אנו החרדים יודעים רק לקחת ולא לתרום?! אנחנו הצרכנים הגדולים במדינה" • "פרופסור רייכמן, אתה ושכמותך, משתכרים מהכסף שלנו. אין גבול לשקר?"

צילום: דוד קורן
צילום: דוד קורן



בדיון שיזם יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, במליאת הכנסת, הוא תקף את צביעות ראשי האוניברסיטאות, העומדים מאחורי הפגנות הסטודנטים ברחבי הארץ וניפץ אחת לאחת את טענותיהם נגד חוק האברכים.

"עקבתי השבוע אחר הדברים המתלהמים של הדוברים השונים בהפגנת הסטודנטים בירושלים ושל חברי הכנסת מקדימה בתקשורת, ותמהתי - האם אין גבול לשקר ולצביעות?? פרופ' אוריאל רייכמן אמר: 'מעדיפים על פניכם (-הסטודנטים), את מי שיודע רק לקחת ולא לתרום'.

"אנו החרדים יודעים רק לקחת ולא לתרום?! אנחנו הצרכנים הגדולים במדינה, וממילא גם גדולי משלמי המסים. האם לזה ייקרא 'לוקחים ולא תורמים'? שיעורנו היחסי באוכלוסיה הוא כ-10% האם אנו נהנים בשיעור זה גם מתקציב המדינה?

"פרופסור רייכמן הנכבד, אתה ושכמותך, משתכרים מהכסף שלנו, נהנים ממופעי תרבות מהכסף שלנו, מעניקים חינוך חינם לילדים מהכסף שלנו, ויש לכם החוצפה להגדירנו קבוצה שלוקחת ולא תורמת? איפה הבושה?? גלעד קריב מהתנועה הרפורמית הצטרף גם הוא לליבוי האש ותהה מדוע אם חד הורית נדרשת כדי לקבל קצבת הכנסה לעמוד במבחן תעסוקה מחמיר מן היום בו מלאו שנתיים לילד שלה, ואילו קצבאות האברכים ניתנות ללא כל מבחן תעסוקתי, וללא בדיקות מעמיקות.

"אז לידיעתך: להבטחת הכנסה לאברכים קריטריונים נוקשים בהרבה מאלו של האם החד הורית! האברכים, נאלצים לעמוד בתנאים מחמירים ביותר: העדר הכנסה לאישה, העדר הכנסות מעל סכום מסוים, איסור החזקת רכב, איסור החזקת דירה נוספת ועוד. מדובר בבעלי משפחות במצב הסוציו-אקונומי הנמוך ביותר במדינה, שאם לא היו מלומדי התורה היו מקבלים מהביטוח לאומי פי 3. זוהי תמיכה ללא מבחן ופיקוח?"

"זה מחמיץ את כל התבשיל שבישלו"

במשך דבריו התייחס ח"כ מוזס אל המנצחת הראשית על כל תעמולת ההסתה: התקשורת. "במשך ימים ארוכים מרחו בכותרות ראשיות את כמות ה'מיליונים' שהחרדים מקבלים. פרסמו כתבות נוטפי שנאה בעמודים ראשיים. בשם ההגינות הייתי מצפה שגם הנתון שחשפה השבוע לשכת ראש הממשלה, לפיה הסטודנטים מתוקצבים פי 23 מהאברכים יזכה לפחות לכותרות דומות.

"אבל לא! הידיעה על כך שעלות הסיוע לסטודנטים מסתכמת ב-2.8 מיליארד ₪ לעומת 120 מיליון ₪ לאברכים, זכתה לידיעה קצרה בעמודים האחוריים של העיתונים. למה? כי זה מחמיץ את כל התבשיל שהם בישלו בשבועות האחרונים?"

ח"כ מוזס לא חסך ביקורת גם מחברי קדימה, שניצחו על מלאכת ההסתה: "צבועים! בתקופת ממשלת קדימה שבתו הסטודנטים יחד עם ראשי האוניברסיטאות למעלה מחודש. ח"כ בראון, שהיום יוצא בראש ההתקפה כנגד החרדים התבטא אז כשר אוצר, נגד המשכורות המנופחות וההטבות השונות של ראשי האוניברסיטאות.

"קדימה לא קידמה דבר לטובת הסטודנטים בתקופת כהונתם, היש צביעות יותר גדולה מזה?? אין לי אלא לצטט את חז"ל: 'היזהרו מן הצבועים שדומים לפרושים, שעושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד