כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צפו: אורן חזן ספד לרבי מזלאטשוב במליאה

חברי הכנסת אורן חזן וענת ברקו מהליכוד העלו את זכרו של האדמו"ר מזלאטשוב זצ"ל במליאת הכנסת במסגרת נאומים בני דקה: "אם יש אי של קירוב לבבות, של אחדות, שבו אין מקום לא לשנאת חינם, לא לגזענות, לא לשנאה בכלל – זה היה אצלו בחצר הצנועה שלו". צפו

ח"כ אורן חזן עם האדמו"ר מזלאטשוב
ח"כ אורן חזן עם האדמו"ר מזלאטשוב

פטירתו של האדמו"ר בעל הייסורים מזלאטשוב זצ"ל הגיעה היום (שלישי) למליאת הכנסת. חברי הכנסת אורן חזן וענת ברקו מהליכוד העלו את זכרו של האדמו"ר במליאת הכנסת במסגרת נאומים בני דקה בימי שלישי.

חזן פתח ואמר: "ביום שישי האחרון התמוטט באופן מפתיע חברי היקר, ואני מרשה לעצמי להגיד חברי היקר, האדמו"ר מזלטשוב, הידוע, הרב הצדיק רבי מרדכי מאיר מיכלוביץ.

"אני יכול לספר לכם שאם יש אי של קירוב לבבות, של אחדות, שבו אין מקום לא לשנאת חינם, לא לגזענות, לא לשנאה בכלל – זה היה אצלו בחצר הצנועה שלו. אדם שקיבל בתוך ביתו אשכנזים וספרדים כאחד, חילונים ודתיים, לא עשה מעולם הפרדות בין דת, גזע ומין, כיבד אדם ואהב אדם באשר הוא אדם. הוא עזב אותנו בטרם עת".



חזן הוסיף: "אני בוחר לקחת מהמפגשים שלי איתו ומשיחות החד-שבועיות, על בסיס קבוע, דבר אחד, מעבר לאהבת הארץ, אהבת האדם, אהבת העם ואחדותנו כאן, להמשיך ולהנחיל את עניין קירוב הלבבות. מי ייתן ואנחנו נזכה להמשיך כאן, קודם כל בתוך הכנסת ישראל ואחרי זה בחוץ, לכבד אחד את השני, לאהוב את הבריות ולאהוב נאהבים בחזרה, לתת הזדמנות לכל אדם באשר הוא אדם, כי בסופו של יום זה מה שיש לנו. יש לנו אחד את השני ואת אבינו שבשמים ששומר עלינו. יהי זכרו של צדיק זה ברוך".

חזן והרבי מזלאטשוב זצ"ל. צילום: ממלכת בית זלאטשובצילום: חזן והרבי מזלאטשוב זצ"ל. צילום: ממלכת בית זלאטשוב
חזן והרבי מזלאטשוב זצ"ל. צילום: ממלכת בית זלאטשוב

חברת הכנסת ענת ברקו אמרה במליאה: "אני רוצה להעלות היום את זכרו של איש יקר מאוד שנפטר לפני ארבעה ימים – רבי מרדכי מאיר מיכלוביץ, האדמו"ר מזלאטשוב, זכר צדיק לברכה.

"את האדמו"ר הכרתי, כאשר השתתפתי בסיור בבני-ברק לקראת ראש השנה, והוא, באופן רחב לב, פתח את בית מדרשו. היינו שם נשים, גברים, צעירים ומבוגרים, והוא פתח את בית המדרש ואירח את כולנו. לאחר מכן, באתי לנחמו, כשאשתו נפטרה. הוא סיפר על חייו, על אהבת האדם שלו, על בני משפחתו, על מוצאותיו ומוצאות משפחתו בזמן השואה. ראיתי לנגד עיניי אדם בעל נשמה זכה, טהורה וצלולה כמו עיניו התכולות. לא היה אצלו ימין או שמאל, דתיים או חילוניים. מה שכן, הייתה בו פשוט אהבת ישראל, אהבת אדם ועשיית חסד".

ברקו הוסיפה: "האדמו"ר מזלאטשוב יחסר לנו כולנו, והלוואי וירבו מקרבי בריות כמוהו או מגדלורים כמוהו, וזאת אנחנו ראינו גם כאשר ליווינו אותו בדרכו האחרונה כאשר אלפי אנשים התכנסו ללוות אותו בכניסה לבית מדרשו".

לסיום אמרה ברקו: "במסכת ברכות כתוב: "אמר רבי אלעזר בשם רבי חנינא: תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם, שנאמר בתהלים למן אחי ורעי אדברה נא שלום בך". זאת אומרת, כבר חכמי התלמוד ידעו לקבוע מהו המדד להיותו של אדם צדיק – המדד הוא השלום ואהבת הבריות שהוא משרה סביבו. כך נזכור כולנו לנצח את האדמו"ר מזלאטשוב, זכר צדיק לברכה. באמת יהי זכרו ברוך. תודה".
האדמור מזלאטשוב אורן חזן ענת ברקו מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד