כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פיגוע ההתאבדות באיסטנבול: כל הפרטים

לפחות 36 בני אדם נהרגו וכ-140 נפצעו בפיגוע הקשה אמש בנמל התעופה באיסטנבול, טורקיה. על פי השלטונות, שלושה מחבלים פוצצו עצמם בשטח הנמל. ארגון הטרור הרצחני דאעש לקח אחריות לפיגוע

זירת הפיגוע בטורקיה
זירת הפיגוע בטורקיה

לפחות 36 בני אדם נרצחו וכ-140 אחרים נפצעו בפיגוע הקשה שבוצע אמש (שלישי) בנמל התעופה באיסטנבול, טורקיה. כוחות הביטחון הטורקיים מסרו אמש כי שלושה מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בטרמינל הבינלאומי בשדה התעופה הגדול בטורקיה, הנמל השלישי בגודלו בעולם. ראש הממשלה, בינאלי יילדירים, אמר כי שלושת המחבלים פתחו באש לפני שפוצצו עצמם.

ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי ישנם שני ישראלים שמוגדרים "מנותקי קשר" בטורקיה, אולם אין לכאורה סיבה לדאוג לשלומם. על פי הדיווחים, מרבית הנפגעים הינם אזרחי טורקיה. בחסדי שמיים עד כה לא דווח על ישראלים בין הנפגעים.



נמל התעופה נסגר לנחיתות והמראות במשך שעות, למעט מספר מטוסים שהיו באוויר בזמן הפיגוע והורשו לנחות. נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, ערך פגישה דחופה עם הרמטכ"ל הטורקי וראש הממשלה להערכת מצב.

לדברי ארדואן, מתקפת הטרור נועדה להחליש את ארצו באמצעות רצח של חפים מפשע: "ברור שהמתקפה הזו לא בוצעה כדי להשיג משהו מלבד ליצור תעמולה נגד טורקיה באמצעות דם וכאב של אנשים חפים מפשע".



מצלמות האבטחה בשדה הצליחו לתעד את רגעי האימה במקום. כך למשל ניתן לראות את רגע אחד הפיצוצים, בעוד בתיעוד אחר ניתן לראות את אחד המחבלים יורה לכל עבר, נורה בעצמו, נופל לארץ ואז מפעיל את מטען החבלה שלגופו.

בתיעודים נוספים שצולמו בידי נוסעים שהיו במקום ניתן ללמוד על הבהלה ועל ההרס והחורבן ששררו במקום. כך ניתן לראות אזרחים מנסים להסתתר, בורחים בזעקות שבר ואף ניתן לשמוע ברקע עדיין את קולות הירי.



על פי הדיווחים, הפיצוצים אירעו בנקודת הכניסה באזור הבידוק הביטחוני. עדי ראייה סיפרו לכלי תקשורת במדינה כי הבחינו בשוטר שנאבק בגופו עם אחד המחבלים והפיל אותו אל הקרקע, ואז פוצץ המחבל את המטען שהיה על גופו.

הבית הלבן גינה את מתקפת הטרור. בהודעה שהוציא נכתב כי "ארצות הברית נשארת איתנה בתמיכתה בטורקיה". גם המועמדים לנשיאות ארצות הברית התייחסו למתקפה. המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אמר כי "איום הטרור מעולם לא היה חמור יותר. אויבינו הם אכזרים וחסרי רחמים, ויעשו הכל כדי לרצוח את אלו שלא נכנעים להם. עלינו לנקוט כעת בצעדים כדי להגן על אמריקה מפני הטרוריסטים".

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אמרה כי "המתקפה היא תזכורת לכך שארצות הברית לא יכולה לבודד את עצמה. הפיגוע מחזק את נחישותנו להביס את הטרור ואת הג'יהאד הקיצוני מסביב לעולם, עלינו להעמיק את שיתוף הפעולה עם בנות בריתנו במזרח התיכון ובאירופה כדי להתמודד עם האיום".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה את המתקפה וכינה אותה "פעולה מתועבת". לדבריו, "עלינו לוודא שאנחנו יודעים בדיוק מי עומד מאחורי הפיגוע. יחד נוכל לעשות הכל כדי להיאבק בטרור".
טורקיה איסטנבול פיגוע בטורקיה דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד