כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המפכ"ל אלשיך: "נגייס יותר חרדים למשטרה"

מפכ"ל המשטרה קיים תדרוך מיוחד לעיתונאים והתייחס לשורה של נושאים בוערים, ובין השאר לאכיפה במגזר ולמינוי רב חדש למשטרה

המפכ"ל אלשיך: "נגייס יותר חרדים למשטרה"

לאחר תקופה ארוכה בה התלוננו כתבי המשטרה על יחס קשוח מצד המפכ"ל החדש, התקיים תדרוך מיוחד בו שוחח המפכ"ל עם העיתונאים והשיב לשאלותיהם.

"ברור לכולם כי משטרת ישראל הינה חריגה מכל המשטרות בעולם בנושא בטחון שוטף. העורף הופך להיות מרכזי במפת האיומים והנטל הביטחוני בו המשטרה שותפה עולה משנה ושנה", ציין המפכ"ל והוסיף כי "אמון הציבור נקבע על ידי שוטר שניים בשטח. הסייר או המתנדב שנמצאים בקצה לטוב ולרע וזה אתגר עצום. השאלה היא איך אנחנו משפיעים על השוטר ומשפרים את היכולת לתת שרות טוב למרות שזה לא נראה טוב - למשל במקרה של מעצר".

המפכ"ל הוסיף וטען כי "ישנה דרישה גוברת לשירותי משטרה. וככל שהמשטרה תעסוק באיכות חיים כך היא תידרש ליותר פעילות בנושאים אלו. בכל המקומות ששולב השיטור העירוני הייתה עליה בכמות הפניות למוקד המשטרה בנושא איכות חיים.

"בתהליכי קוטביות בחברה. המשטרה יכולה להשפיע על הנושא ואנחנו שחקן חשוב בנושא כמו בנושא פשיעה לאומנית אם אנחנו טובים במניעה ופיענוחים אזי אנחנו מורידים את הקוטביות בחברה. הפשיעה הינה בין מחוזית בינלאומית וגלישה לעולם הסייבר. ולכן האתגר רחב ידיים ועצום כי הכל כלל עולמי והמעצר יהיה נקודתי".



המפכ"ל התייחס לביקורת על התנהלות הקצינים ושורת המקרים שנחשפה בשנים האחרונות. "לא מצפים שהמשטרה תהיה 100% ללא בעיות. במצב של ניקוי השורות התקדמנו הרבה כולל שאלון חד משמעי שמסנן את הבאים בשערי המשטרה ובקידום בתוך הארגון. השאלון נותן למשטרה בינה והבנה מיוחדת לפעילות ממוקדת. מי שלא עבר את השאלון שאותו הנהגנו בארגון אם מדובר בתחום המשמעתי מטופל בארגון פלילי למח"ש וכו', כמה מהמקרים של הקצונה הבכירה הועבר בעקבות השאלונים לחקירת מח"ש. מדובר בשני מקרים בהם נשקלה הפעלת פוליגרף אולם בסופו של דבר הנושא לא הופעל כי נמסרה הודעה... הערך המרכזי הוא המניעה ומי שמחליט לפרוש בעקבות כך פורש והולך לדרכו".

אלשיך התייחס גם לירידה באמון הציבור במשטרה: "עדיין ישנה ירידה באמון הציבור באופן עיקבי. לעומת זאת מסקרי שירות לציבור של המשטרה בקרב 9.000 נבדקים מסתבר כי הציבור ברובו מרוצה מהשירות. ואיך זה מסתדר עם אמון נמוך? אנחנו הולכים לסקר של 26,000 אנשים כדי להבין את נושא הציבור ומה הסיבות לנושאים הללו והפרדוקס שבין שירות לאזרח לבין אמון הציבור. הסקר יצא בסוף השנה ומטרתו העיקרית ללמידה פנים ארגונית על מנת להתאים את פעילות המשטרה וממנו תצא תוכנית עבודה".

המפכ"ל ציין גם כי "ישנה עלייה במתגייסים למשטרה בשנה לכיוון של 1800 שוטרים בשנה. עד עתה חציון ראשון גוייסו כ-900. והכל תוך בקרה על איכות המתגייסים. במגזר הערבי הוקמו 10 תחנות משטרה חדשות, חיזוק של 10 תחנות קיימות וגיוס 1350 שוטרים. ישנה היענות רבה ביותר מצד ראשי הרשויות לשירותי משטרה".

ומה עם גיוס חרדים? "אנחנו בתחילת הדרך בנושא גיוס נוסף מעבר לחוקרות והחוקרים שגוייסו, יש העמקה של גיוס נוסף על מנת לתת מענה נכון לאוכלוסייה ייחודית מעין זו".

בעקבות הרגיעה בגל הטרור בירושלים בתקופה האחרונה, אמר המפכ"ל כי "ישנה ירידה בכמות הפיגועים באזורי השליטה של המשטרה. אין לנו מספיק שוטרים בירושלים ובכל יום מתגברים שוטרים מכלל תחנות המשטרה בארץ. הכוונה בכל יום מאות שוטרים שזה נושא יקר. יש לציין את תוכנית הממשלה שיתווספו 1.260 שוטרים לעיר, כולל השקעה בנושא טכנולוגיות והעמקת השיטור במזרח העיר. יש לא מעט קריאות 100 שמגיעות ממזרח ירושלים. היעד המבצעי בעירהוא 3 דקות מגע – מדובר במשהו ברמה הגבוהה ביותר".

המפכ"ל התייחס גם ליחסים בין המשטרה למח"ש, ואמר כי "משטרת ישראל צריכה את מח"ש חזק כמו שצריך משטרה חזקה. כמו שהמשטרה בודקת את עצמה כך גם מח"ש עושה. כל מה שקשור לנושא פלילי (גם מכתבים אנונימיים) לעולם מועבר למח"ש. בעקבות כך ישנה פניה בשמות מלאים למפכ"ל בהגשת תלונה ואני מכבד אותם על כך".

לסיום, סיפר כי ברמה האישית "לגבי מינויי כמפכ"ל היו שבועות של שכנוע לקבל את התפקיד, פנו אלי עם אין ספור הצעות שנאמרו או נרמזו. במועד קבלת התפקיד כל מה שנאמר הובטח או נרמז, כל מה שהוצע לי - בטל ומבוטל. רציתי להיות ראש שב"כ, אבל היום אני שוטר והתאהבתי בארגון. האתגר הוא עצום.

בנוסף, במהלך הדברים הבטיח המפכ"ל כי יהיה מינוי רב משטרה חדש בקרוב.
אלשיך חרדים משטרה אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד